11 °C Budapest

50 évig él a magyar...

Pénzcentrum
2008. május 13. 08:30

Míg Nyugat-Európában már bevált stratégia az 50 évesnél idősebb korosztály vásárlóerejére építeni, addig a hazai fogyasztói piac alig szólítja meg az ezüstkorúakat, továbbra is a 18-49-es célcsoport van fókuszban - írja a Népszabadság.

A közelmúltban megrendezett 50+ marketingkonferencián kiemelésre került, hogy a társadalom folyamatosan öregszik, a magyarok több mint harmada, 3,6 millió ember idősebb 50 évesnél. Ennek ellenére alig látni ennek a korosztálynak szóló hirdetéseket. (100 megvizsgált reklámból mindössze 6-ban szerepelt 50 évnél idősebb ember.)

A konferencián felszólaló szakértők szerint bármilyen termékkategóriát meg lehetne nyitni az 50 év felettieknek, mivel néhány cikk kivételével ugyanazokat fogyasztják, mint bárki más.

Ezzel szemben a piac irányítói olyan előítélettel rendelkeznek az idősebb korosztályról, miszerint ők konzervatívok, merevek, képtelenek a változtatásra, félnek az internettől és a bankkártya használatától és nem költenek semmire.

Az előadásokból kiderült, hogy már nem lehet figyelmen kívül hagyni az 50 év feletti fogyasztókat, messze vannak még azonban azok a kampánystratégiák, melyekben ez a korosztály a 18-49-hez hasonló figyelmet kaphat.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm