Míg Nyugat-Európában már bevált stratégia az 50 évesnél idősebb korosztály vásárlóerejére építeni, addig a hazai fogyasztói piac alig szólítja meg az ezüstkorúakat, továbbra is a 18-49-es célcsoport van fókuszban - írja a Népszabadság.
A közelmúltban megrendezett 50+ marketingkonferencián kiemelésre került, hogy a társadalom folyamatosan öregszik, a magyarok több mint harmada, 3,6 millió ember idősebb 50 évesnél. Ennek ellenére alig látni ennek a korosztálynak szóló hirdetéseket. (100 megvizsgált reklámból mindössze 6-ban szerepelt 50 évnél idősebb ember.)
A konferencián felszólaló szakértők szerint bármilyen termékkategóriát meg lehetne nyitni az 50 év felettieknek, mivel néhány cikk kivételével ugyanazokat fogyasztják, mint bárki más.
Ezzel szemben a piac irányítói olyan előítélettel rendelkeznek az idősebb korosztályról, miszerint ők konzervatívok, merevek, képtelenek a változtatásra, félnek az internettől és a bankkártya használatától és nem költenek semmire.
Az előadásokból kiderült, hogy már nem lehet figyelmen kívül hagyni az 50 év feletti fogyasztókat, messze vannak még azonban azok a kampánystratégiák, melyekben ez a korosztály a 18-49-hez hasonló figyelmet kaphat.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Karsai Dániel: ha engedélyezett lenne az eutanázia, most akkor sem élnék vele
- Újra bejárja Magyarországot a Google
- Fontos üzentet küldött a lakosságnak az Államkincstár
- Orbán Viktor: eljött az idő, hogy Budapest után Brüsszelben is megmentsük a szabadságot
- Momentum-programbemutató: üzenet Magyar Péternek és a DK-nak
- Különleges orosz trófeát ejtett Ukrajna – képek, videó