A jelek szerint nagyobb volt a füstje, mint a lángja a vény nélkül árusítható gyógyszerek (OTC) patikán kívüli árusítása körül 2006 végén dúlt lobbi-harcnak. Bár egy éve megszületett a patikán kívüli árusítást lehetővé tévő gyógyszer-gazdaságossági törvény, a kereskedőláncok OTC-hez való hozzáállása továbbra is inkább tartózkodónak mondható - írja a Népszabadság.
Egyedül a drogerie markt (dm) az, amely teljes hazai hálózatában árul patikaszereket, míg mások egyelőre csak kísérleteznek a vény nélkül kapható gyógyszerek forgalmazásával. Akad olyan kereskedőlánc is, amely a bevezetés felé tett néhány dinamikus lépés után végül elállt az ötlettől.
Igaz, a gyártói és a kereskedői vélekedések már tavaly egybecsengtek: az OTC-termékek termelői áron 65-70 milliárd forintra becsült hazai forgalmából jó, ha 2-3 milliárd csapódik majd le a benzinkutakon, a postákon vagy az áruházaknál. Az, hogy ezeken a helyeken aszpirint is lehet kapni, inkább kényelmi szolgáltatás - az üzleteknek nem jelentős pluszbevétel. Ráadásul a törvény szigorú kötelezettségeket - a többi között speciális szekrényt, vevőtájékoztatási rendszert - ír elő, így a legtöbb piaci szereplőt elgondolkodtatta: megéri-e az OTC-vel foglalkozni. Nem véletlen, hogy a legtöbb kereskedő jelenleg is csak kóstolgatja ezt a piacot.
A hazai láncok közül eddig egy regionális Coop-hálózat üzletei szálltak be kísérletképpen a vény nélküli gyógyszerek kereskedelmébe, s arról, hogy ezt a Coop egészére kiterjesztik-e, csak március végén határoznak. Bár végleges döntés még az Auchannál sem született, nyár óta két helyen tesztelik az OTC-gyógyszerek forgalmazását, amit a jövőben több hipermarketre is kiterjesztenek.
A Tesco helyzete némileg speciális, mivel időközben külön patikalánc kiépítését kezdték el az áruházakban.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Rendkívüli bejelentés a Balatonról, ennek sokan nem örülnek majd
- Benzinár: kéthetes ultimátumot adott a kormány az üzemanyag-kereskedőknek
- Holnap szó lehet a benzinárról is - jön a kormányinfó
- Már több mint 3,5 millió euró adomány gyűlt össze az Ukrajnának szánt lőszerekre
- Gigarazziát tartott az ausztrál rendőrség, súlyos oka volt rá
- Schmidt Mária a globalizmus és a Covid összefüggéseiről beszélt