Az Európai Unió támogatásával, a GKI Gazdaságkutató Zrt. által készített legfrissebb felmérés szerint az idei év tizenegyedik hónapjában a fogyasztók kilátásai romlottak, ellentétben az üzleti várakozásokkal.
A konjunktúra-index két összetevő, az üzleti és a fogyasztói bizalmi index súlyozott átlagaként kerül meghatározásra. Előbbi az ipari, a kereskedelmi, az építőipari és szolgáltató vállalkozások üzletmenetére és várakozásaira vonatkozó válaszok alapján készül el. A pénzügyi, illetve közszférában szolgáltatással foglalkozó cégek ebben a körben egyelőre nem szerepelnek.
Az ipari cégek bizalmi indexe öt hónapja először emelkedésnek indult, javultak a foglalkoztatási várakozások, s a beruházási szándék is emelkedett. Az építőiparban a nyári átmeneti javulás után újra a pesszimizmus lett úrrá, míg a kereskedelmi cégek kilátásai októberhez képest nem változott, továbbra is igen alacsony értéket mutat. A szolgáltató szféra vállalkozásai valamelyest javuló kilátásokról számoltak be.

A fogyasztói bizalmi index novemberben az idei év csaknem legalacsonyabb értékére esett vissza. Egyaránt romlott a lakosság saját pénzügyi helyzetére vonatkozó egy éves várakozása, a rövid távú megtakarítási képességéről, valamint a várható munkanélküliségről alkotott véleménye is.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








