2007 lesz az első olyan év a magyar PC-piac történetében, amelynek során több hordozható számítógépet értékesítenek, mint asztali PC-t. Az IDC negyedéves PC felméréseiből kiderül, hogy 2006 III. negyedévétől kezdve a hordozható számítógépek eladásai rendre meghaladják az asztali modellekét. A mobilitás dinamikus előretörését jelzi, hogy míg a magyarországi asztali számítógép-eladások 2007. első felében közel 20%-kal csökkentek, addig a notebook-ok forgalma másfélszeresére emelkedett a tavalyi év hasonló időszakához képest. Az asztali PC-k csökkenő áraik és növekvő teljesítményük ellenére sem képesek tartani a versenyt mobil társaikkal. 2007. I. félévében a 200 ezer eladott számítógépre már közel 120 ezer notebook jutott.
Fauszt Gábor, az IDC PC-elemzője szerint a dinamikus növekedés mögött egyrészt a KKV-k állnak, a mobilitás iránti igény talán ebben a szegmensben a legnagyobb. A magyarországi kis- és középvállalatok azzal is igyekeznek növelni hatékonyságukat, hogy egyre intenzívebben használják ki a mobil munkavégzés nyújtotta előnyöket. A nagyvállalati szegmensben is megfigyelhető az előretörés, költségtakarékossági okokból ugyanis egyre preferáltabb a távmunka. Fauszt Gábor véleménye szerint a mobil szélessávú szolgáltatások terjedése és a mobilszolgáltatók kapcsolódó előfizetési akciói úgyszintén segítik a notebook eladásokat, sőt, amint a vezeték nélküli internet-hozzáférés ára eléri a vezetékesét, egy további erős keresleti hullámra lehet számítani. A vezeték nélküli helyi hálózatok terjedése is serkentőleg hat, ugyanis a munkahelyen belüli rugalmasabb munkavégzés mellett a bevezetési és bővítési költségei is kisebbek a vezetékes LAN-nál.
Érdekes módon - a megszorítások ellenére - az otthoni felhasználók súlya is nő. Ennek legfőbb oka, hogy a PC gyártók és a nagy áruházláncok versenye erős árletörő hatással bír, melynek köszönhetően a hordozható PC-k átlagára az elmúlt egy év során mintegy 10%-kal csökkent. Az otthoni felhasználókra jellemző, hogy leginkább az olcsó modelleket keresik, és az áruházak aktuális akciói erősen befolyásolják döntéseiket. A notebook-ok vásárlása mellett szól az is, hogy teljesítményük mára versenyképes az asztali számítógépekével, sőt a háztartásokban már egyfajta státusszimbólumnak is számítanak.
Ami a jövőt illeti, a notebook piacon továbbra is folytatódik a dinamikus áresés. Az eladott darabszám átlagos éves növekedési üteme meghaladja a 12%-ot, és 2011-re várhatóan már évi fél millió notebook talál majd gazdára itthon. A bővülést a növekvő teljesítmény, a tovább csökkenő árak, valamint a vállalati és az otthoni szegmensben egyaránt erősödő mobilitás iránti igény fogja hajtani.
Az IDC negyedéves PC-felmérésében közöl naprakész negyedéves adatokat a hazai és nemzetközi PC-piacról, illetve a teljes piac mellett form factor, árkategória, értékesítési csatorna, típus és felhasználói szegmensek alapján tovább bontja a szegmenseket. Az így kapott részletes adatokból a jövőbeni meghatározó technológiák és a szállítói stratégiák mellett a szállítások dinamikájára is fény derül. A jelentésben közölt adatok értékes segítséget nyújtanak a szállítóknak a lehetőségek azonosítása, termékeik és márkáik pozicionálása, valamint a várható piaci változásokra történő felkészülés terén.
Ezzel etetnek minket a boltok: féltve őrzött igazság derült ki több méregdrága, márkás élelmiszerről
Egyre népszerűbbek Magyarországon az áruházláncok sajátmárkás termékei. De mekkora kompromisszumot kell kötnie annak, aki ezekre cserélné le márkás kedvenceit, hogy spóroljon?
Rengeteg magyar kedvenc termékét változtatják meg: ennyit a legendáról, ezt is megtépte az idő szele
Hamarosan kapható lesz kés nélküli svájci bicska is, a cég ezzel reagál az egyre szigorodó nemzetközi szabályozásokra.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
- Hiába a belépődíj, bevezetése óta is közel 100 ezer turista kereste már fel Velencét
- Az idővel versenyt futva készül Karsai Dániel színdarabja
- Emlékszik még az AstraZeneca vakcinára? Elfelejtheti!
- Dobrev Klára és Karácsony Gergely is elmondta véleményét a Tisza párttal való együttműködésről
- Távozik a csapatkapitány a Ferencváros hokicsapatától
- Radikálisabb vélemények is megjelentek a tiltakozó palesztinpárti tüntetők körében