Az évente a világ több mint 30 országában készülő GfK Roper Jelentés idei felmérése azt is vizsgálta, hogy szabadidőnket milyen gyakran töltjük három napnál hosszabb, pihenési célú utazással; az ilyen utazások úticélját milyen arányban közelítjük meg repülővel. Az eredmények tükrében megállapítható, hogy Európában leggyakrabban a csehek utaznak, legnagyobb arányban a nyugat-európaiak utaznak repülőgéppel, de honfitársaink is a régiós átlagnál gyakrabban váltanak repülőjegyet ilyen utazásokhoz.
A több mint 30 országban mintegy 30.000 megkérdezésre kapott válaszokat összegző GfK Roper Jelentés eredményei szerint az elmúlt évben Európában a csehek utaztak a legtöbbet, hiszen átlagosan 2,3 alkalommal vállalkoztak három napnál hosszabb, pihenési célú utazásra. Ennél az arányszámnál lényegesen alacsonyabb úgy a kelet-közép-európai átlag (1,9), mint a nyugat-európai átlag (1,8) is. Magyarországon a megkérdezettek a kelet-közép-európai átlagnak megfelelő gyakorisággal utaztak a kikapcsolódásért.
Ettől kicsit eltérő képet mutat a repülőgéppel utazók aránya alapján felállított rangsor. Az elmúlt évben úticéljuk megközelítésére legnagyobb arányban a nyugat-európai megkérdezettek (44 százalék) választották a repülőgépet. Ugyanez az arány globálisan, az összes megkérdezett válaszát figyelembe véve 34 százalékot ér el. A saját bevallásuk szerint repülőgéppel utazók Kelet-Közép-Európában mért 16 százalékos átlagát Csehország (28 százalék) és Magyarország (19 százalék) egyaránt felülmúlja, míg az oroszországi 16 százalék megegyezik, a Lengyelországban rögzített 12 százalék pedig elmarad a régiós átlagtól.
Az adatokból kitűnik, hogy Magyarországon az elmúlt egy évben kettőnél több alkalommal pihenési céllal utazók több mint fele a fővárosban él (59 százalék), illetve teljes munkaidőben foglalkoztatott (51 százalék). Jellemzően nagy arányt képviselnek körükben a gyermekkel rendelkezők (49 százalék). Ezen utazók átlagos életkora 36,9 év, ezzel szemben az azonos céllal repülőgéppel utazók átlagéletkora picit magasabb, 37,4 év körül alakul. Ez utóbbi csoport - tehát, akik az elmúlt évben kettőnél több alkalommal pihenési céllal utaztak, és úticéljukat ebből legalább egyszer repülőgéppel közelítették meg - körében a nem repülőgéppel utazókkal szemben már magasabb (47 százalék) az egyedülállók aránya.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Ha autót vezet, akkor egy életveszélyes jelenség fenyegeti
- Friss kutatás: súlyos veszélyt jelent a használt sütőolaj
- Így robban be a nyár a tavaszba – mutatjuk a húsvéti hétvége időjárását
- Halálos baleset, ittas vezetés, rendőri ellenőrzés – így vezettek a magyarok 2023-ban
- Fontos frissítés érkezik most a Samsung telefonokra
- Vigyázat, baleset esetén már nemcsak a bírság és a jogosítvány elvesztése fenyeget