25 °C Budapest

A kedvenc nyaralóhelyek: hol szórják a pénzt a magyarok?

Pénzcentrum
2007. augusztus 1. 11:00

Az idei főszezonban a családok mindössze 41 százaléka költ nyaralásra. Ezen belül hetven százalék a belföldi tájak szépségeit választja, a további harminc százalék külföldre utazik. A családok jelenős része azonban a szabadsága alatt az otthoni pihenést választja a költséges nyaralások helyett - írja a Magyar Hírlap.

Az Önkormányzat és Területfejlesztési Minisztérium felmérése alapján az idén a családok összesen 1,2 millió utazást szerveztek. Ezt a számot némiképp növeli az a tény, hogy néhány család mind belföldre, mind külföldre eljut ebben az évben, összesen 150 ezer háztartás. A nyári vakációt szervezők jelentés része, azonban még mindig a 18-24 éves fiatalok közül kerül ki, akik jellemzően még nem családosok.

A legnépszerűbb nyaralóhely idén a Balaton, amelyet Horvátország követ, majd Észak-Magyarország, és az Észak Alföld. Görögország csak ezek után következik, Olaszország pedig az első hat legnépszerűbb hely között sem szerepel. Belföldön az átlagos nyaralásra fordított időtartam 5,5 nap, külföldön 9,8 nap.

A vakációra fordított kiadások összesen 60,3 milliárd forintot tesznek ki, egy háztartás esetén összesen 53 ezer forint. A belföldön nyaralók hetvenöt százaléka panzióban, szállodában, kempingben száll meg, külföldön nyolcvanhét százalék vesz igénybe kereskedelmi szálláshelyet. A többi nyaraló általában rokonoknál száll meg, így a szállásköltség nem jelenik meg az elköltött összegekben.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 15. hétfő
Anasztázia, Tas
16. hét
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm