A veszteségelhatárolást a társasági adóról és az osztalékadóról (Tao.) szóló törvény lehetővé teszi. Amennyiben az adóalap bármely adóévben negatív, ezzel az összeggel az adózó a következő adóévekben, döntése szerinti megosztásban csökkentheti az adózás előtti eredményét - közölte a Pénzügyminisztérium.
A Tao. törvény arról is rendelkezik, hogy, ha az adózó adóalapja nem éri el az adóévben az eladott áruk beszerzési értékével és a külföldi telephely bevételével csökkentett összes bevétele 2 százalékát, akkor az adóalap ez utóbbi összeg. Ez a rendelkezés nem határoz meg adóalapot, hanem csak annak tekinti, így nem változtatja meg, veszteségelhatárolás szempontjából a törvényben meghatározott adóalapot.
Ha a társasági adóalap negatív de az úgynevezett elvárt adó alapja pozitív akkor az elhatárolt veszteségként továbbvihető összegként a társasági adóalapot kell figyelembe venni;
Ha a társasági adóalap és az úgynevezett elvárt adó alap egyaránt negatív, akkor - függetlenül attól, hogy melyik a nagyobb összeg, akkor elhatárolt veszteségként továbbvihető összegként a társasági adóalapot kell figyelembe venni.
A 2006. évi LXI. törvény módosította az egyéni vállalkozó vállalkozói adóalapjának meghatározására vonatkozó szabályokat is, azonban e módosítás az egyéni vállalkozók esetében sem érinti a veszteségelhatárolásra vonatkozó rendelkezéseket.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az Szja törvényt módosító rendelkezés szerint a vállalkozói adóalap az Szja törvény bekezdése szerinti jövedelem, de legalább az adóévben eladásra beszerzett áruk beszerzési érékével csökkentett vállalkozói bevétel 2 százaléka. (ún. elvárt adóalap) Az adóalap módosítható a külföldi telephelynek betudható bevétellel. A fizetendő adó ebben az esetben az elvárt adóalap 16 százaléka, illetve bizonyos feltételek esetén a 10 százaléka. Ha az eladásra beszerzett áruk beszerzési értéke több, mint a vállalkozói bevétel, vagy egyenlő azzal, akkor elvárt adóalap hiányában adófizetési kötelezettség sem keletkezik.
Ettől függetlenül, amennyiben a vállalkozói költségek meghaladják a vállalkozói bevételt, a veszteség a bekezdés szabályai szerint változatlanul elhatárolható.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







