És te hány percet dolgozol egy 'Mekis' szendvicsért?

Pénzcentrum
2006. augusztus 11. 06:50

Egy McDonald's szendvicsért egy indiai munkásnak 1 órát, pontosabban 59 percet kell dolgoznia, míg egy new-yorki társának csupán 13 percet - hozta nyilvánosságra a világ legnagyobb elemző cége, az amerikai UBS a legaktuálisabb felmérésének eredményét.



A vállalat a kereseti különbségeket vizsgálta vásárló-erő paritáson a világ minden részén. A tanulmányban kimutatták, hogy a világ legdrágább városa London, azt követi Koppenhága, Zürich és Tokio. A legolcsóbbak ezzel szemben Ázsiában találhatóak.

A szakértők szerint egy olyan világtermék, mint a BigMac tökéletes összehasonlítási szempont, hiszen a világ bármely részén kapható, így ki lehet számolni, hogy az átlagbérekből mennyi szendvicset lehet megvenni, illetve, hogy éppen hány percet kell ahhoz dolgoznunk, hogy a McDonald's-ban étkezhessünk.

A UBS 122 termék árát vizsgálta meg összesen, és arra a következtetésre jutott, hogy az élelmiszereket a legolcsóbban az indiai Mumbaiban, a legdrágábban Japánban, Tokióban szerezhetjük meg. A bérek azonban sokkal alacsonyabbak, mint a fejlett országokban, bár az is igaz, hogy az emberek Ázsiában több munkaórával próbálják meg kompenzálni a kiesett bevételt. Amíg egy párizsi munkás 1480 órát dolgozik évente, addig egy ázsiai több, mint 2000-et. (az átlag 2088)

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 24. 21:11
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem