Az utazási irodák, és ezen belül az egyik legnagyobb Magyarországon működő utazási iroda, a Neckermann nem tüntetik fel az utazás teljes árát katalógusukban, így ha az utas lefoglalja a szállást, csak a befizetés időpontjában tájékozódik arról, hogy valójában mennyibe is kerül a családi nyaralás.
A katalógusokban nem a teljes ár szerepel, az ott feltüntetett összegekhez járulékos költségek tartoznak különböző jogcímeken. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) már többször is felhívta az utazási irodák figyelmét arra, ahogy a fogyasztóvédelmi jogszabály értelmében kötelesek az utak teljes árát feltüntetni irodáikban és kiadványaikban egyaránt.
Ennek nem eleget téve a probléma orvoslatára közcélú pert indított a FEOSZ a Neckermann utazási iroda ellen, ezzel is remélve, hogy a precedensper majd meghozza a várva várt eredményt. A Figyelőben név nélkül nyilatkozó utas elpanaszolta, hogy a kasszánál derült ki a tényleges ár a különböző ár-korrekciók miatt, valamint ha az utas nem az utazási irodával szerződésben álló biztosítást választja, akkor ugrott az előre megrendelt szép, tengerre nyíló kilátás, és helyette 'büntetésül' a zajos utcára vagy éppen a "kertben elterülő gaztengerre" néző apartmant vagy hotelszobát kap.
A FEOSZ eddig eredménytelenül harcolt az utazási irodákkal. Baranovszky György, a szervezet ügyvezetője szerint azonban hatályban van egy olyan törvény, miszerint a cégek kötelesek a szolgáltatásaik teljes árát feltüntetni a katalógusaikban a fogyasztók megtévesztésének elkerülése érdekében.
Az igazgató reméli, hogy a per elkerülése érdekében a Neckermann változtat az árközlési politikáján, kijavítja és pótolja az eddigi elmaradásokat. Ezek után valószínűsíthető, hogy a többi iroda is követné a versenytárs példáját. Bár az a lehetőség is fennáll, hogy még a per ítélete után sem változik a helyzet: ugyanilyen esetet láthattunk már korábban a Malév ellen, ahol jogtalanul szedtek jegykiállítási költséget, ám a per után megszüntetve azt, ugyanolyan összegű, de más elnevezésű díjat kellett az utasoknak kifizetnie.
A 2006-os évben augusztusig kétszer annyi panasz érkezett, mint az előző évben összesen, ezzel is mutatva, hogy az utazási irodák egyre többször élnek vissza az utasok bizalmával. A Figyelő értesülése szerint a leggyakoribb panaszok az alábbiak miatt érkeztek a FEOSZ-hoz:
· Kerozinpótdíj
· Járattörlések- és késések
· A forint/euro áringadozásának korrekciója miatt felszámolt pótdíj
· All-inclusive-ként reklámozott, attól eltérő szolgáltatás minősége
· Szállás minősége (például kevesebb csillagot érnek a hotelek, mint amire eredetileg befizetett az utas)
· Túlfoglalt repülőgépek, amelyre néhány érvényes és kifizetett jeggyel rendelkező utas nem fér fel
Az uniós tagállamok közül a második legnagyobb mértékben nőtt az internetet vásárlásra is használók aránya Magyarországon az elmúlt öt évben.
Hova kerül a magyarok elektronikus hulladéka, milyen szemléletváltásra lenne szükség, és legfőképpen hogyan készül kincs a szemétből- erről kérdeztük a RoboKalandot.
Az otthoni kávézásnak is egyre inkább szeretjük megadni a módját, akár egy drágább kávégépről van szó, akár kávékülönlegességről.
A pandémia alatt megugrott a szobanövények, és kertészeti eszközök iránti kereslet, 2020-ban a szobanövények tekintetében 8%-os emelkedést észleltek a piaci szereplők.
-
Szakképzett és megbízható mester csak néhány kattintásnyira Öntől! (x)
Otthonfelújítást tervez? Felejtse el a stresszt! Küldjön keresletet és válasszon a több mint 5.000 különböző építőipari vállalkozó közül.
- Felfüggesztettre ítélték Kőrös Gusztávot a bajai videóhamisítás ügyében
- Beindult az EU védelmi gépezete a majomhimlő miatt
- Fucsovics Márton Wimbledon helyett más elfoglaltságot választhat
- „Nem az a megoldás, hogy a csillagos egekig emeljük a béreket”
- Háromezer tonna édesség ment a szemétbe a Kinder-botrányban
- Óvatosan a Blaha Lujza térnél, furcsán működik a lámpa!
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


