Az utazási irodák, és ezen belül az egyik legnagyobb Magyarországon működő utazási iroda, a Neckermann nem tüntetik fel az utazás teljes árát katalógusukban, így ha az utas lefoglalja a szállást, csak a befizetés időpontjában tájékozódik arról, hogy valójában mennyibe is kerül a családi nyaralás.
A katalógusokban nem a teljes ár szerepel, az ott feltüntetett összegekhez járulékos költségek tartoznak különböző jogcímeken. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) már többször is felhívta az utazási irodák figyelmét arra, ahogy a fogyasztóvédelmi jogszabály értelmében kötelesek az utak teljes árát feltüntetni irodáikban és kiadványaikban egyaránt.
Ennek nem eleget téve a probléma orvoslatára közcélú pert indított a FEOSZ a Neckermann utazási iroda ellen, ezzel is remélve, hogy a precedensper majd meghozza a várva várt eredményt. A Figyelőben név nélkül nyilatkozó utas elpanaszolta, hogy a kasszánál derült ki a tényleges ár a különböző ár-korrekciók miatt, valamint ha az utas nem az utazási irodával szerződésben álló biztosítást választja, akkor ugrott az előre megrendelt szép, tengerre nyíló kilátás, és helyette 'büntetésül' a zajos utcára vagy éppen a "kertben elterülő gaztengerre" néző apartmant vagy hotelszobát kap.
A FEOSZ eddig eredménytelenül harcolt az utazási irodákkal. Baranovszky György, a szervezet ügyvezetője szerint azonban hatályban van egy olyan törvény, miszerint a cégek kötelesek a szolgáltatásaik teljes árát feltüntetni a katalógusaikban a fogyasztók megtévesztésének elkerülése érdekében.
Az igazgató reméli, hogy a per elkerülése érdekében a Neckermann változtat az árközlési politikáján, kijavítja és pótolja az eddigi elmaradásokat. Ezek után valószínűsíthető, hogy a többi iroda is követné a versenytárs példáját. Bár az a lehetőség is fennáll, hogy még a per ítélete után sem változik a helyzet: ugyanilyen esetet láthattunk már korábban a Malév ellen, ahol jogtalanul szedtek jegykiállítási költséget, ám a per után megszüntetve azt, ugyanolyan összegű, de más elnevezésű díjat kellett az utasoknak kifizetnie.
A 2006-os évben augusztusig kétszer annyi panasz érkezett, mint az előző évben összesen, ezzel is mutatva, hogy az utazási irodák egyre többször élnek vissza az utasok bizalmával. A Figyelő értesülése szerint a leggyakoribb panaszok az alábbiak miatt érkeztek a FEOSZ-hoz:
· Kerozinpótdíj
· Járattörlések- és késések
· A forint/euro áringadozásának korrekciója miatt felszámolt pótdíj
· All-inclusive-ként reklámozott, attól eltérő szolgáltatás minősége
· Szállás minősége (például kevesebb csillagot érnek a hotelek, mint amire eredetileg befizetett az utas)
· Túlfoglalt repülőgépek, amelyre néhány érvényes és kifizetett jeggyel rendelkező utas nem fér fel
Kedvenc termékeiktől búcsúzhat hamarosan sok magyar vásárló: döntött az EU, kitiltja az ilyen árukat
A rendeletet most az Európai Unió Tanácsának hivatalosan is el kell fogadnia. Kihirdetését követően az uniós országoknak három éven belül kell megkezdeniük a rendelet alkalmazását.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Karácsony Gergely: számomra lehetőség, hogy megváltozott a választási rendszer
- Új szabályozást vezet be az EU a pazarlás ellen, mégpedig a javítást
- Itt a tizenharmadik: óriási újításokkal indul a Budapest Park újabb szezonja
- Óriási doppingbotrány Kínában, Kapás Boglárka utólag újabb olimpiai érmet kaphat?
- Kiderült, pontosan hol temették el Platónt
- A pénzügyminiszter 12 pontja felrobbanthatja a német kormánykoalíciót