A következőkben egy Olvasónk némileg moderált levelét tesszük közzé, melynek tanulsága sokak számára hasznos lehet.
"A hétvégén történt, hogy ketten szerettünk volna lemenni Budapestről Velencefürdőre vonattal, a jegyeket pedig szombat reggel megváltottuk. A későbbiek szempontjából fontos, hogy 2 retúr diákjegyet vettünk, melyek egyenként 280 Ft-ba kerültek. (A történetben nem az összeg nagyságrendje, sokkal inkább az eljárás "kifogásolható volta" fogott meg...)
Úgy alakult, hogy közbejött valami, ezért nem tudtunk elutazni, ezért még aznap (tehát a jegyek érvényességi idején belül!) visszamentünk a Déli pályaudvarra, hogy visszaváltsuk a jegyeket, amire tudtommal lehetőségünk van."
A MÁV üzletszabályzata is alátámasztja Olvasónk információit: "Ha az utas menetjegyét utazásra nem használta fel, annak érvénytartamán belül a kiindulási állomáson a fizetett menetdíj visszatérítését kérheti.
(...)
Nem kell igazoltatni a menetjegy (menetjegyfüzet, menetjegyszelvény) fel nem használását, ha a visszatérítési igényt a fel nem használt menetjegy érvénytartamán belül a jegyen feltüntetett kiindulási állomáson, nyújtják be, és a menetjeggyel utazás egyáltalában nem történt."
"Nem mondom, hogy a pénztárnál meglepetés ért, ugyanis sok jóra nem számítottam, de ami történt, az túlmegy minden határon! Az ügyintéző hölgy addig számolgatott mindenféle kezelési költségekkel, míg ki nem hozta, hogy még nekem kell fizetni (!) ha vissza akarom váltani a jegyeket!"
Ebben az esetben a MÁV üzletszabályzatából a következő pont lehet az irányadó: "Az 50 km és annál kisebb távolságra váltott menetjegyek érvénytartamon belüli visszaváltásakor a vasút egy összegű, 200 Ft-os kezelési költséget számít fel."
Mindezek alapján a pénztáros kisasszonynak erősen kellett matekoznia, hogy kiszámolja a lehetetlent, ha ugyanis a kezelési költséget jegyenként számolják fel, akkor is 160 Ft-os pluszban jött volna ki Olvasónk, de jelen esetben nem is a pénz lett volna a fontos, hanem az erkölcsi diadal...
Más a helyzet persze, ha egy retúrjegyre 2x200 Ft a kezelési költség, ennek felszámítása azonban kicsit merész, persze ettől még lehetséges... (A MÁV telefonos ügyintézője sem tudta megválaszolni ezt a nehéz kérdést, erre ugyanis elmondása szerint "az üzletszabályzat nem tér ki".)
A fenti példából és abból kiindulva, hogy a MÁV tájékoztatása szerint 2005-ben az utasok csupán 18.7%-a váltott teljes árú menetjegyet, nem sok embernek van esélye hasonló helyzetben visszakapni pénzéből valamit is.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








