Gyakran olvashatunk szakmai körökből is olyan véleményeket, melyek szerint a tömegközlekedés hazánkban gyerekcipőben jár és mindenki az autós utazást erőlteti, a legtöbb esetben pedig 1-2 személy utazik egy-egy kocsiban, kihasználatlan helyeket hagyva ezzel... Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a tömegközlekedés színvonalát alapul véve inkább autóvásárlásra buzdíthatnánk Olvasóinkat, mintsem arra, hogy váltsanak jegyet és szálljanak vonatra. Az alábbiakban néhány érdekes és a rendszeresen vonatozók számára nem meglepő élményt osztunk meg azon szerencsésekkel, akik nincsenek rászorulva, hogy a MÁV "szolgáltatásait" igénybe vegyék.
A "törzsvendégek" azon már szinte meg sem lepődnek, hogy az állami cég napról napra képes bebizonyítani: A pontból B-be rögzített pályán mégsem olyan egyszerű eljutni, mint azt a többség gondolná...legalábbis időben nem. Érthetetlen, hogyan tud egy 3 óránál kevesebb menetidejű vonat mindenféle indoklás nélkül 60 percet késni, ahogy az a Budapest-Miskolc vonalon általános volt a hétvége folyamán. Magyarázat persze nincs, az utasok a legtöbb esetben értetlenül ülnek és hőzöngenek, a kalauz pedig félve, de el meri kérni a jegyeket. Hiába fenyegetőznek sokan azzal, hogy visszafizettetik a céggel a jegy árát a minősíthetetlen szolgáltatási színvonalra hivatkozva, erre csak az InterCity járatok választásánál van lehetőség és akkor is csak a pótjegy árát térítik vissza fél óránál nagyobb késés esetén (ami azért nem ritkán fordul elő, bár a MÁV biztos ennek ellenkezőjét is igazolni tudja statisztikáival...)
A vállalhatatlan minőség felvázolásának érdekében álljon itt egy felejthetetlen téli példa (kár, hogy nem volt ott egy kereskedelmi tévé illetékese sem, mert jól mutatott volna a Fókuszban, vagy az Aktívban...): bátor jelentkezők - vagy nevezzük őket csak közönséges utazóknak - egy csoportja vállalkozott arra, hogy az ország keleti feléből feljut a fővárosba vasárnap este, miközben repkedtek a mínuszok. Az csak egy apró dolog, hogy a tömegek által megostromolni kívánt vonatot kb. 3 kocsival indították útjára, melynek folyományaként a második állomáson már a kalauz is a falnak nyomva "dolgozott", az ajtók és ablakok nyitva voltak, a kétségbeesett emberek pedig a tömött vonatra - mivel az ajtóban is tolongott a tömeg - az ablakokon bemászva próbáltak bejutni... Ilyet csak az indiai útifilmeken lehet látni a Travel Channelen, de büszkék lehetünk, mert egy magyar vállalat, a MÁV is képes testközelbe hozni az egzotikus élményt!
Talán el kellene gondolkodni, hogy a vagonokba felszálló fizető utasok nem állatok! Meg lehetne mondani nekik, hogy miért áll a vonat 5 perccel az indulást követően egy órája a sötét pusztában, esetleg nem ártana a cég tervezéssel, illetve koordinációval foglalkozó részlegén dolgozókat (ha van egyáltalán ilyen, mert megsúgjuk: szükség az lenne rá...) azonnali hatállyal fizetés nélküli szabadságra küldeni, ne adj' Isten gondolkodó, értelmes egyedeket felvenni helyettük...
Mindez persze csak egy vélemény, amivel egyet lehet érteni (az utasok többsége minden bizonnyal ebbe a csoportba tartozik), illetve lehet mindenféle mondvacsinált indokokra hivatkozva mentegetőzni (T. vezetőség), de talán sokkal több értelme lenne az európai színvonalú szolgáltatás kiépítésén fáradozni, vagy netán beengedni a konkurenciát, hogy ne fizessen az állami vállalat saját tulajdonosának milliárdos bírságot... Egyszer talán eljön az idő, amikor a magyar utasok boldogan szállnak fel a Deutsche Bahn vonataira a Budapest-Balaton útvonalon...
Kedvenc termékeiktől búcsúzhat hamarosan sok magyar vásárló: döntött az EU, kitiltja az ilyen árukat
A rendeletet most az Európai Unió Tanácsának hivatalosan is el kell fogadnia. Kihirdetését követően az uniós országoknak három éven belül kell megkezdeniük a rendelet alkalmazását.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Összeült helyzetértékelésre a két új NATO-tagállam vezetője
- Závecz: a legerősebb a Fidesz, de hat induló is megugorhatja a küszöböt az EP-választáson
- 34. idei BL-meccsén kapott ki először az FTC vízilabdacsapata
- A lengyel álláspont egyértelmű: Oroszországnak stratégiai vereséget kell szenvednie Ukrajnában – szakértők az Arénában
- Fonyódi buszmegállóban hagyott újszülött - nem megy börtönbe a szülőanya
- Olimpia - Kemény döntés az oroszok és fehéroroszok kárára