Gyakran olvashatunk szakmai körökből is olyan véleményeket, melyek szerint a tömegközlekedés hazánkban gyerekcipőben jár és mindenki az autós utazást erőlteti, a legtöbb esetben pedig 1-2 személy utazik egy-egy kocsiban, kihasználatlan helyeket hagyva ezzel... Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a tömegközlekedés színvonalát alapul véve inkább autóvásárlásra buzdíthatnánk Olvasóinkat, mintsem arra, hogy váltsanak jegyet és szálljanak vonatra. Az alábbiakban néhány érdekes és a rendszeresen vonatozók számára nem meglepő élményt osztunk meg azon szerencsésekkel, akik nincsenek rászorulva, hogy a MÁV "szolgáltatásait" igénybe vegyék.
A "törzsvendégek" azon már szinte meg sem lepődnek, hogy az állami cég napról napra képes bebizonyítani: A pontból B-be rögzített pályán mégsem olyan egyszerű eljutni, mint azt a többség gondolná...legalábbis időben nem. Érthetetlen, hogyan tud egy 3 óránál kevesebb menetidejű vonat mindenféle indoklás nélkül 60 percet késni, ahogy az a Budapest-Miskolc vonalon általános volt a hétvége folyamán. Magyarázat persze nincs, az utasok a legtöbb esetben értetlenül ülnek és hőzöngenek, a kalauz pedig félve, de el meri kérni a jegyeket. Hiába fenyegetőznek sokan azzal, hogy visszafizettetik a céggel a jegy árát a minősíthetetlen szolgáltatási színvonalra hivatkozva, erre csak az InterCity járatok választásánál van lehetőség és akkor is csak a pótjegy árát térítik vissza fél óránál nagyobb késés esetén (ami azért nem ritkán fordul elő, bár a MÁV biztos ennek ellenkezőjét is igazolni tudja statisztikáival...)
A vállalhatatlan minőség felvázolásának érdekében álljon itt egy felejthetetlen téli példa (kár, hogy nem volt ott egy kereskedelmi tévé illetékese sem, mert jól mutatott volna a Fókuszban, vagy az Aktívban...): bátor jelentkezők - vagy nevezzük őket csak közönséges utazóknak - egy csoportja vállalkozott arra, hogy az ország keleti feléből feljut a fővárosba vasárnap este, miközben repkedtek a mínuszok. Az csak egy apró dolog, hogy a tömegek által megostromolni kívánt vonatot kb. 3 kocsival indították útjára, melynek folyományaként a második állomáson már a kalauz is a falnak nyomva "dolgozott", az ajtók és ablakok nyitva voltak, a kétségbeesett emberek pedig a tömött vonatra - mivel az ajtóban is tolongott a tömeg - az ablakokon bemászva próbáltak bejutni... Ilyet csak az indiai útifilmeken lehet látni a Travel Channelen, de büszkék lehetünk, mert egy magyar vállalat, a MÁV is képes testközelbe hozni az egzotikus élményt!
Talán el kellene gondolkodni, hogy a vagonokba felszálló fizető utasok nem állatok! Meg lehetne mondani nekik, hogy miért áll a vonat 5 perccel az indulást követően egy órája a sötét pusztában, esetleg nem ártana a cég tervezéssel, illetve koordinációval foglalkozó részlegén dolgozókat (ha van egyáltalán ilyen, mert megsúgjuk: szükség az lenne rá...) azonnali hatállyal fizetés nélküli szabadságra küldeni, ne adj' Isten gondolkodó, értelmes egyedeket felvenni helyettük...
Mindez persze csak egy vélemény, amivel egyet lehet érteni (az utasok többsége minden bizonnyal ebbe a csoportba tartozik), illetve lehet mindenféle mondvacsinált indokokra hivatkozva mentegetőzni (T. vezetőség), de talán sokkal több értelme lenne az európai színvonalú szolgáltatás kiépítésén fáradozni, vagy netán beengedni a konkurenciát, hogy ne fizessen az állami vállalat saját tulajdonosának milliárdos bírságot... Egyszer talán eljön az idő, amikor a magyar utasok boldogan szállnak fel a Deutsche Bahn vonataira a Budapest-Balaton útvonalon...
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








