2 °C Budapest

Horror a vonaton! - Ez gyalázat... (vélemény)

Pénzcentrum
2006. július 17. 05:30

Gyakran olvashatunk szakmai körökből is olyan véleményeket, melyek szerint a tömegközlekedés hazánkban gyerekcipőben jár és mindenki az autós utazást erőlteti, a legtöbb esetben pedig 1-2 személy utazik egy-egy kocsiban, kihasználatlan helyeket hagyva ezzel... Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a tömegközlekedés színvonalát alapul véve inkább autóvásárlásra buzdíthatnánk Olvasóinkat, mintsem arra, hogy váltsanak jegyet és szálljanak vonatra. Az alábbiakban néhány érdekes és a rendszeresen vonatozók számára nem meglepő élményt osztunk meg azon szerencsésekkel, akik nincsenek rászorulva, hogy a MÁV "szolgáltatásait" igénybe vegyék.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.


A "törzsvendégek" azon már szinte meg sem lepődnek, hogy az állami cég napról napra képes bebizonyítani: A pontból B-be rögzített pályán mégsem olyan egyszerű eljutni, mint azt a többség gondolná...legalábbis időben nem. Érthetetlen, hogyan tud egy 3 óránál kevesebb menetidejű vonat mindenféle indoklás nélkül 60 percet késni, ahogy az a Budapest-Miskolc vonalon általános volt a hétvége folyamán. Magyarázat persze nincs, az utasok a legtöbb esetben értetlenül ülnek és hőzöngenek, a kalauz pedig félve, de el meri kérni a jegyeket. Hiába fenyegetőznek sokan azzal, hogy visszafizettetik a céggel a jegy árát a minősíthetetlen szolgáltatási színvonalra hivatkozva, erre csak az InterCity járatok választásánál van lehetőség és akkor is csak a pótjegy árát térítik vissza fél óránál nagyobb késés esetén (ami azért nem ritkán fordul elő, bár a MÁV biztos ennek ellenkezőjét is igazolni tudja statisztikáival...)

A vállalhatatlan minőség felvázolásának érdekében álljon itt egy felejthetetlen téli példa (kár, hogy nem volt ott egy kereskedelmi tévé illetékese sem, mert jól mutatott volna a Fókuszban, vagy az Aktívban...): bátor jelentkezők - vagy nevezzük őket csak közönséges utazóknak - egy csoportja vállalkozott arra, hogy az ország keleti feléből feljut a fővárosba vasárnap este, miközben repkedtek a mínuszok. Az csak egy apró dolog, hogy a tömegek által megostromolni kívánt vonatot kb. 3 kocsival indították útjára, melynek folyományaként a második állomáson már a kalauz is a falnak nyomva "dolgozott", az ajtók és ablakok nyitva voltak, a kétségbeesett emberek pedig a tömött vonatra - mivel az ajtóban is tolongott a tömeg - az ablakokon bemászva próbáltak bejutni... Ilyet csak az indiai útifilmeken lehet látni a Travel Channelen, de büszkék lehetünk, mert egy magyar vállalat, a MÁV is képes testközelbe hozni az egzotikus élményt!

Talán el kellene gondolkodni, hogy a vagonokba felszálló fizető utasok nem állatok! Meg lehetne mondani nekik, hogy miért áll a vonat 5 perccel az indulást követően egy órája a sötét pusztában, esetleg nem ártana a cég tervezéssel, illetve koordinációval foglalkozó részlegén dolgozókat (ha van egyáltalán ilyen, mert megsúgjuk: szükség az lenne rá...) azonnali hatállyal fizetés nélküli szabadságra küldeni, ne adj' Isten gondolkodó, értelmes egyedeket felvenni helyettük...

Mindez persze csak egy vélemény, amivel egyet lehet érteni (az utasok többsége minden bizonnyal ebbe a csoportba tartozik), illetve lehet mindenféle mondvacsinált indokokra hivatkozva mentegetőzni (T. vezetőség), de talán sokkal több értelme lenne az európai színvonalú szolgáltatás kiépítésén fáradozni, vagy netán beengedni a konkurenciát, hogy ne fizessen az állami vállalat saját tulajdonosának milliárdos bírságot... Egyszer talán eljön az idő, amikor a magyar utasok boldogan szállnak fel a Deutsche Bahn vonataira a Budapest-Balaton útvonalon...
A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. november 27. szombat
Virgil
47. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. november 27. 19:18