A modern technológiát képviselő képi megjelenítő készülékek - így az LCD és plazma tévék - már évek óta jelen vannak a piacon, az irántuk jelentkező vásárlói igény először 2005-ben kezdett igazán növekedni. Az értékesítés elsődleges helyszíne a szakkereskedelmi csatorna, ahol - bár az átlagárak magasabbak - szélesebb e készülékek kínálati palettája, továbbá a potenciális vásárlók szaktanácsadást is kaphatnak.
Dúl a tévéháború! - Mit kell venni?
A GfK Hungária Életstílus kutatásának eredményei szerint a magyarok az európai átlagot meghaladó mértékben néznek televíziót és tíz emberből hárman állítják, hogy tévé nélkül nem lenne teljes az életük.
A kutatóintézet folyamatos, kiskereskedelmi üzletek értékesítéseit mérő úgynevezett Kiskereskedelmi Panel adatainak tanúsága szerint 2005-ben már egyre több magyar háztartásban voltak jelen a modern technológiát képviselő képi megjelenítő készülékek. E kategóriába tartozik az LCD televízió, melynek népszerűsége - bár már néhány éve jelen van a piacon -, csupán a tavalyi évben kezdett igazán nőni. E jelenségnek egyik oka részben az LCD tévéknek a hagyományos tévékészülékekhez viszonyított magasabb ára, bár az LCD készülékek átlagára 2005-ben a 2004-es áraknál megközelítően 30 százalékkal volt alacsonyabb, s feltételezhetően bizonyos fokú további árcsökkenés is várható. A másik ok az lehet, hogy a háztartásokban jelenlévő katódsugárcsöves (CRT) készülékek sem érték még el azt az életkort, hogy lecseréljék őket. Valószínűsíthető azonban, hogy az elkövetkező néhány évben a családok igen nagy része fogja hagyományos televízióját ilyen modern, jobb képminőséget biztosító készülékre cserélni, s néhány év múlva ez a kategória - a DVD- és a videólejátszó esetéhez hasonlóan - szinte teljesen ki fogja szorítani a ma már elavultnak tekinthető technológiájú készülékeket.
Az LCD készülékek közül legtöbbet a 20-21 inches kategóriából értékesítettek az elmúlt év során. Folyamatosan növekszik emellett mind a kisebb, mind pedig a nagyobb képátmérőjű készülékek mennyiségi forgalma. Emellett a 4:3-as képarányú termékek helyett egyre többen választják az ún. szélesvásznú, azaz 16:9-es televíziókat.
A vásárlók LCD televíziókat elsősorban az elektronikai szakkereskedésekben vásárolnak. E csatornában jellemző fogyasztói árak valamivel ugyan magasabbak, mint amiket a hipermarketekben, illetve a cash&carry üzletekben megszokottak, de a szaküzletekben egyrészt szélesebb választék jelenik meg, másrészt a vásárlók részletesebb szakmai tájékoztatást kaphatnak a készülékeket illetően. Tekintve, hogy az LCD készülékek magasabb szintű technológiát képviselnek, a vásárlók e termékek vásárlásánál inkább a nagyobb gyártók márkás termékeit részesítik előnyben az ismeretlenebb, úgynevezett no-name márkákkal szemben.
A csúcstechnológiás tévékészülékek másik típusa a plazma képernyős televízió, mely 2005-ben szinte azonos mennyiségbeli és értékbeli növekedést produkált. A teljes paneltévé (PTV) piacból - melybe az LCD, a projektoros és a plazma készülékek tartoznak - a plazmák 2005-ben megközelítőleg 20 százalékot képviseltek volumenben, értékbeli részesedésük - a termékek magasabb átlagára miatt - ennek közel kétszerese volt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A plazma televíziók döntő többségét is szakkereskedésekben értékesítik, az LCD televíziók esetében említett okok miatt. A plazma készülékek közül legtöbbet a 42 inches kategóriából értékesítettek az elmúlt évben. Mellettük még a 37 inches készülékek keresettek, de részesedésük a vezető helyen álló kategóriáéval összehasonlítva lényegesen kisebb. A plazma tévékészülék-piacot is az ismertebb gyártók termékei uralják - volumenben a piac több mint 90 százalékát ők képviselik. A termékek átlagos árszínvonala fokozatosan csökkent az év során, ami nagymértékben hozzájárult a termékcsoport eladásainak növekedéséhez.
A GfK Hungária Életstílus kutatásának eredményei szerint a magyarok az európai átlagot meghaladó mértékben néznek televíziót és tíz emberből hárman állítják, hogy tévé nélkül nem lenne teljes az életük. A kutatóintézet folyamatos, kiskereskedelmi üzletek értékesítéseit mérő úgynevezett Kiskereskedelmi Panel adatainak tanúsága szerint 2005-ben már egyre több magyar háztartásban voltak jelen a modern technológiát képviselő képi megjelenítő készülékek.
E kategóriába tartozik az LCD televízió, melynek népszerűsége - bár már néhány éve jelen van a piacon -, csupán a tavalyi évben kezdett igazán nőni. E jelenségnek egyik oka részben az LCD tévéknek a hagyományos tévékészülékekhez viszonyított magasabb ára, bár az LCD készülékek átlagára 2005-ben a 2004-es áraknál megközelítően 30 százalékkal volt alacsonyabb, s feltételezhetően bizonyos fokú további árcsökkenés is várható. A másik ok az lehet, hogy a háztartásokban jelenlévő katódsugárcsöves (CRT) készülékek sem érték még el azt az életkort, hogy lecseréljék őket. Valószínűsíthető azonban, hogy az elkövetkező néhány évben a családok igen nagy része fogja hagyományos televízióját ilyen modern, jobb képminőséget biztosító készülékre cserélni, s néhány év múlva ez a kategória - a DVD- és a videólejátszó esetéhez hasonlóan - szinte teljesen ki fogja szorítani a ma már elavultnak tekinthető technológiájú készülékeket. Az LCD készülékek közül legtöbbet a 20-21 inches kategóriából értékesítettek az elmúlt év során. Folyamatosan növekszik emellett mind a kisebb, mind pedig a nagyobb képátmérőjű készülékek mennyiségi forgalma. Emellett a 4:3-as képarányú termékek helyett egyre többen választják az ún. szélesvásznú, azaz 16:9-es televíziókat. A vásárlók LCD televíziókat elsősorban az elektronikai szakkereskedésekben vásárolnak. E csatornában jellemző fogyasztói árak valamivel ugyan magasabbak, mint amiket a hipermarketekben, illetve a cash&carry üzletekben megszokottak, de a szaküzletekben egyrészt szélesebb választék jelenik meg, másrészt a vásárlók részletesebb szakmai tájékoztatást kaphatnak a készülékeket illetően. Tekintve, hogy az LCD készülékek magasabb szintű technológiát képviselnek, a vásárlók e termékek vásárlásánál inkább a nagyobb gyártók márkás termékeit részesítik előnyben az ismeretlenebb, úgynevezett no-name márkákkal szemben. A csúcstechnológiás tévékészülékek másik típusa a plazma képernyős televízió, mely 2005-ben szinte azonos mennyiségbeli és értékbeli növekedést produkált. A teljes paneltévé (PTV) piacból - melybe az LCD, a projektoros és a plazma készülékek tartoznak - a plazmák 2005-ben megközelítőleg 20 százalékot képviseltek volumenben, értékbeli részesedésük - a termékek magasabb átlagára miatt - ennek közel kétszerese volt. A plazma televíziók döntő többségét is szakkereskedésekben értékesítik, az LCD televíziók esetében említett okok miatt. A plazma készülékek közül legtöbbet a 42 inches kategóriából értékesítettek az elmúlt évben. Mellettük még a 37 inches készülékek keresettek, de részesedésük a vezető helyen álló kategóriáéval összehasonlítva lényegesen kisebb. A plazma tévékészülék-piacot is az ismertebb gyártók termékei uralják - volumenben a piac több mint 90 százalékát ők képviselik. A termékek átlagos árszínvonala fokozatosan csökkent az év során, ami nagymértékben hozzájárult a termékcsoport eladásainak növekedéséhez.
Műfenyő vagy igazi? Pont kerülhetett az ősi vita végére: tisztul a kép, minden ebbe az irányba mutat
A karácsonyi időszak közeledtével egyre többen foglalkoznak a karácsonyfa-választás kérdésével.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








