A modern technológiát képviselő képi megjelenítő készülékek - így az LCD és plazma tévék - már évek óta jelen vannak a piacon, az irántuk jelentkező vásárlói igény először 2005-ben kezdett igazán növekedni. Az értékesítés elsődleges helyszíne a szakkereskedelmi csatorna, ahol - bár az átlagárak magasabbak - szélesebb e készülékek kínálati palettája, továbbá a potenciális vásárlók szaktanácsadást is kaphatnak.
Dúl a tévéháború! - Mit kell venni?
A GfK Hungária Életstílus kutatásának eredményei szerint a magyarok az európai átlagot meghaladó mértékben néznek televíziót és tíz emberből hárman állítják, hogy tévé nélkül nem lenne teljes az életük.
A kutatóintézet folyamatos, kiskereskedelmi üzletek értékesítéseit mérő úgynevezett Kiskereskedelmi Panel adatainak tanúsága szerint 2005-ben már egyre több magyar háztartásban voltak jelen a modern technológiát képviselő képi megjelenítő készülékek. E kategóriába tartozik az LCD televízió, melynek népszerűsége - bár már néhány éve jelen van a piacon -, csupán a tavalyi évben kezdett igazán nőni. E jelenségnek egyik oka részben az LCD tévéknek a hagyományos tévékészülékekhez viszonyított magasabb ára, bár az LCD készülékek átlagára 2005-ben a 2004-es áraknál megközelítően 30 százalékkal volt alacsonyabb, s feltételezhetően bizonyos fokú további árcsökkenés is várható. A másik ok az lehet, hogy a háztartásokban jelenlévő katódsugárcsöves (CRT) készülékek sem érték még el azt az életkort, hogy lecseréljék őket. Valószínűsíthető azonban, hogy az elkövetkező néhány évben a családok igen nagy része fogja hagyományos televízióját ilyen modern, jobb képminőséget biztosító készülékre cserélni, s néhány év múlva ez a kategória - a DVD- és a videólejátszó esetéhez hasonlóan - szinte teljesen ki fogja szorítani a ma már elavultnak tekinthető technológiájú készülékeket.
Az LCD készülékek közül legtöbbet a 20-21 inches kategóriából értékesítettek az elmúlt év során. Folyamatosan növekszik emellett mind a kisebb, mind pedig a nagyobb képátmérőjű készülékek mennyiségi forgalma. Emellett a 4:3-as képarányú termékek helyett egyre többen választják az ún. szélesvásznú, azaz 16:9-es televíziókat.
A vásárlók LCD televíziókat elsősorban az elektronikai szakkereskedésekben vásárolnak. E csatornában jellemző fogyasztói árak valamivel ugyan magasabbak, mint amiket a hipermarketekben, illetve a cash&carry üzletekben megszokottak, de a szaküzletekben egyrészt szélesebb választék jelenik meg, másrészt a vásárlók részletesebb szakmai tájékoztatást kaphatnak a készülékeket illetően. Tekintve, hogy az LCD készülékek magasabb szintű technológiát képviselnek, a vásárlók e termékek vásárlásánál inkább a nagyobb gyártók márkás termékeit részesítik előnyben az ismeretlenebb, úgynevezett no-name márkákkal szemben.
A csúcstechnológiás tévékészülékek másik típusa a plazma képernyős televízió, mely 2005-ben szinte azonos mennyiségbeli és értékbeli növekedést produkált. A teljes paneltévé (PTV) piacból - melybe az LCD, a projektoros és a plazma készülékek tartoznak - a plazmák 2005-ben megközelítőleg 20 százalékot képviseltek volumenben, értékbeli részesedésük - a termékek magasabb átlagára miatt - ennek közel kétszerese volt.
TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!
A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)
A plazma televíziók döntő többségét is szakkereskedésekben értékesítik, az LCD televíziók esetében említett okok miatt. A plazma készülékek közül legtöbbet a 42 inches kategóriából értékesítettek az elmúlt évben. Mellettük még a 37 inches készülékek keresettek, de részesedésük a vezető helyen álló kategóriáéval összehasonlítva lényegesen kisebb. A plazma tévékészülék-piacot is az ismertebb gyártók termékei uralják - volumenben a piac több mint 90 százalékát ők képviselik. A termékek átlagos árszínvonala fokozatosan csökkent az év során, ami nagymértékben hozzájárult a termékcsoport eladásainak növekedéséhez.
A GfK Hungária Életstílus kutatásának eredményei szerint a magyarok az európai átlagot meghaladó mértékben néznek televíziót és tíz emberből hárman állítják, hogy tévé nélkül nem lenne teljes az életük. A kutatóintézet folyamatos, kiskereskedelmi üzletek értékesítéseit mérő úgynevezett Kiskereskedelmi Panel adatainak tanúsága szerint 2005-ben már egyre több magyar háztartásban voltak jelen a modern technológiát képviselő képi megjelenítő készülékek.
E kategóriába tartozik az LCD televízió, melynek népszerűsége - bár már néhány éve jelen van a piacon -, csupán a tavalyi évben kezdett igazán nőni. E jelenségnek egyik oka részben az LCD tévéknek a hagyományos tévékészülékekhez viszonyított magasabb ára, bár az LCD készülékek átlagára 2005-ben a 2004-es áraknál megközelítően 30 százalékkal volt alacsonyabb, s feltételezhetően bizonyos fokú további árcsökkenés is várható. A másik ok az lehet, hogy a háztartásokban jelenlévő katódsugárcsöves (CRT) készülékek sem érték még el azt az életkort, hogy lecseréljék őket. Valószínűsíthető azonban, hogy az elkövetkező néhány évben a családok igen nagy része fogja hagyományos televízióját ilyen modern, jobb képminőséget biztosító készülékre cserélni, s néhány év múlva ez a kategória - a DVD- és a videólejátszó esetéhez hasonlóan - szinte teljesen ki fogja szorítani a ma már elavultnak tekinthető technológiájú készülékeket. Az LCD készülékek közül legtöbbet a 20-21 inches kategóriából értékesítettek az elmúlt év során. Folyamatosan növekszik emellett mind a kisebb, mind pedig a nagyobb képátmérőjű készülékek mennyiségi forgalma. Emellett a 4:3-as képarányú termékek helyett egyre többen választják az ún. szélesvásznú, azaz 16:9-es televíziókat. A vásárlók LCD televíziókat elsősorban az elektronikai szakkereskedésekben vásárolnak. E csatornában jellemző fogyasztói árak valamivel ugyan magasabbak, mint amiket a hipermarketekben, illetve a cash&carry üzletekben megszokottak, de a szaküzletekben egyrészt szélesebb választék jelenik meg, másrészt a vásárlók részletesebb szakmai tájékoztatást kaphatnak a készülékeket illetően. Tekintve, hogy az LCD készülékek magasabb szintű technológiát képviselnek, a vásárlók e termékek vásárlásánál inkább a nagyobb gyártók márkás termékeit részesítik előnyben az ismeretlenebb, úgynevezett no-name márkákkal szemben. A csúcstechnológiás tévékészülékek másik típusa a plazma képernyős televízió, mely 2005-ben szinte azonos mennyiségbeli és értékbeli növekedést produkált. A teljes paneltévé (PTV) piacból - melybe az LCD, a projektoros és a plazma készülékek tartoznak - a plazmák 2005-ben megközelítőleg 20 százalékot képviseltek volumenben, értékbeli részesedésük - a termékek magasabb átlagára miatt - ennek közel kétszerese volt. A plazma televíziók döntő többségét is szakkereskedésekben értékesítik, az LCD televíziók esetében említett okok miatt. A plazma készülékek közül legtöbbet a 42 inches kategóriából értékesítettek az elmúlt évben. Mellettük még a 37 inches készülékek keresettek, de részesedésük a vezető helyen álló kategóriáéval összehasonlítva lényegesen kisebb. A plazma tévékészülék-piacot is az ismertebb gyártók termékei uralják - volumenben a piac több mint 90 százalékát ők képviselik. A termékek átlagos árszínvonala fokozatosan csökkent az év során, ami nagymértékben hozzájárult a termékcsoport eladásainak növekedéséhez.
Az alig egy hónapja indult első hazai közösségi piactéren már meg is vannak az első sikeres projektek.
A pénzügyi szakértők most elmondták, milyen tippekkel spórolhatunk.
A magyar piacon is megjelennek az enyhén alkoholos, gyümölcsös italok, egy felmérésből pedig kiderült, hogy a fiatalok különösen nyitottak ezekre az alkoholos frissítőkre.
Sokan gondolják, hogy teljesen tudatosan szervezik a pénzügyeiket, és nem értik, hogy hova folyik a pénzük a hónap végére.
-
Erre figyeljünk, ha idén a lakásfelújítás lesz a nyaralásunk
Ma már nem csak az otthonunk, gyakran a munkahelyünk is a lakás.
-
Ez a KKV-k nagy lehetősége: íme 3 érv, hogy kipróbáld a közösségi finanszírozást (x)
Ha érdekel a közösségi finanszírozás, akkor nagy valószínűség szerint ennek fő oka a tőke nem tradícionális módon történő előteremtésének lehetősége.
- Kína: öt évig maradhat a zéró Covid
- Az Országgyűlés előtt az EU átalakításáról szóló javaslat és az Alaptörvény-módosítás
- Rusvai Miklós: a mostani nyári koronavírus-terjedés egy anomália
- Rossz hírek Európa olajutánpótlásával kapcsolatban
- Gázszállítási gondok? A kormány már a teljes energetikai függetlenséget tervezi
- Orbán Viktor ismét beszédet mond Tusványoson
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


