Dollárban mérve hazánk a legdrágább a régióban, míg továbbra is Svájcban a legmagasabb a Big Mac dollárára az Economist legfrissebb Big Mac indexe szerint. Míg Svájcban 4.93 dollárt kell fizetnünk egy Big Mac-ért, addig a lista másik végén álló Kínában már 1.3 dollárért "jól lakhatunk".
Dollárban mérve hazánk a legdrágább a régióban, míg továbbra is Svájcban a legmagasabb a Big Mac dollárára az Economist legfrissebb Big Mac indexe szerint. Míg Svájcban 4.93 dollárt kell fizetnünk egy Big Mac-ért, addig a lista másik végén álló Kínában már 1.3 dollárért „jól lakhatunk”.
Az Economist már 1986 óta alkalmazza a Big Mac-indexet az árú- és szolgáltatásárak összehasonlítására, a McDonald’s globális jelenléte és a termék standard volta ugyanis alkalmassá teszi a szendvicset arra, hogy az összehasonlítás mércéje legyen. A számítások során a helyi fizetőeszközben mért átlagárat dollárra számítják át.
Az elemzők szerint a Big Mac alkalmas annak mérésére, hogy mennyire teljesül a vásárlóerő-paritás árfolyamkiigazító és értékkiegyenlítő hatása. Az index természetesen szintén rávilágít arra, hogy az összefüggések a gyakorlati életben hagynak kívánnivalót maguk után.
Az USA-ban az átlagár 3.15 dollárt tesz ki, míg az eurózóna országainak átlaga 3.51 dollárra tehető, ami 11%-os euró-túlértékeltséget jelez a dollárhoz képest. Hazánkban jelenleg 2.71 dollárba kerül egy Big Mac, míg Csehországban ez 2.6, Lengyelországban pedig 2.09 dollár. (Ennek megfelelően a régiós fizetőeszközök közül a zloty a leginkább alulértékelt a dollárral szemben.)
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Moszkva: a kranogorszki merényletet több ország polgárai szervezték
- Építkezés falusi CSOK-kal? Ezek a kevésbé közismert szabályok!
- Még mindig ezrek kapnak el influenzaszerű légúti fertőzést - térkép
- Tragédia Dunaföldváron
- Barcalonában bármi megtörténhet: Xavi meggondolta magát, és mégis marad
- Kylie Minogue is érkezik az idén 30 éves Szigetre