Dollárban mérve hazánk a legdrágább a régióban, míg továbbra is Svájcban a legmagasabb a Big Mac dollárára az Economist legfrissebb Big Mac indexe szerint. Míg Svájcban 4.93 dollárt kell fizetnünk egy Big Mac-ért, addig a lista másik végén álló Kínában már 1.3 dollárért "jól lakhatunk".
Dollárban mérve hazánk a legdrágább a régióban, míg továbbra is Svájcban a legmagasabb a Big Mac dollárára az Economist legfrissebb Big Mac indexe szerint. Míg Svájcban 4.93 dollárt kell fizetnünk egy Big Mac-ért, addig a lista másik végén álló Kínában már 1.3 dollárért „jól lakhatunk”.
Az Economist már 1986 óta alkalmazza a Big Mac-indexet az árú- és szolgáltatásárak összehasonlítására, a McDonald’s globális jelenléte és a termék standard volta ugyanis alkalmassá teszi a szendvicset arra, hogy az összehasonlítás mércéje legyen. A számítások során a helyi fizetőeszközben mért átlagárat dollárra számítják át.
Az elemzők szerint a Big Mac alkalmas annak mérésére, hogy mennyire teljesül a vásárlóerő-paritás árfolyamkiigazító és értékkiegyenlítő hatása. Az index természetesen szintén rávilágít arra, hogy az összefüggések a gyakorlati életben hagynak kívánnivalót maguk után.
Az USA-ban az átlagár 3.15 dollárt tesz ki, míg az eurózóna országainak átlaga 3.51 dollárra tehető, ami 11%-os euró-túlértékeltséget jelez a dollárhoz képest. Hazánkban jelenleg 2.71 dollárba kerül egy Big Mac, míg Csehországban ez 2.6, Lengyelországban pedig 2.09 dollár. (Ennek megfelelően a régiós fizetőeszközök közül a zloty a leginkább alulértékelt a dollárral szemben.)
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


