Jó napja volt a GVH-nak: elkaptak újabb két céget

Pénzcentrum
2005. december 20. 15:59

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a 2005. december 19-én megtartott tárgyalásán hozott határozatában megállapította, hogy a Dunavet-B Rt. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított két, általa forgalmazott állatgyógyászati készítmény reklámozása során, s ezért 1 millió Ft bírságot szabott ki. Ugyanezen a napon megállapította azt is, hogy a Hungarotel Távközlési Rt. reklámtevékenységével a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, s ezért vele szemben 3 millió Ft bírságot szabott ki.

 
Hibázott a Dunavet-B Rt.
 
Mindazok a vállalkozások, amelyek állatgyógyászati (az állatok egészséget gyógyító, de adott esetben a készítmény jellegéből adódóan egyben – közvetetten akár az emberi egészségre is kiható módon – veszélyeztető) készítményt kívánnak forgalomba hozni, ezt csak a megfelelő törzskönyvezési eljárás után tehetik meg, forgalomba hozatali, illetőleg forgalmazási engedély birtokában. Az engedélyeztetési eljárás egyik fontos célja az, hogy az állatok egészségét – s ezáltal akár az emberi egészséget is – veszélyeztető termékek ne kerüljenek forgalomba, s a forgalomba hozás feltételei egyértelműen legyenek meghatározva. Az állatgyógyászati készítmények piacra lépésének szabályai nemcsak a forgalomba hozatal, hanem az adott termékről való tájékoztatás korlátait is meghatározzák.
A Dunavet-B Rt. forgalmazza az „Aivlosin oldható por” és az „Enrocoli oral solutio” elnevezésű, házityúkok kezelésére szolgáló állatgyógyászati készítményeket.
Az „Aivlosin oldható por” elnevezésű termék forgalomba hozatali engedélyét 2004. május 1-jén felfüggesztették, amely azt jelentette, hogy a készítmény ezt követően nem volt jogszerűen forgalomba hozható (a forgalomba hozatali engedély felfüggesztésének visszavonására, illetve a forgalomba hozatal engedélyezésére 2005. január 21-én került sor). Ennek ellenére a Dunavet-B Rt. a „Baromfiágazat” című lap 2004/4. számában reklámozta a terméket.
Az „Enrocoli oral solutio” esetében a 2002. és a 2003. évre forgalomba hozatali engedéllyel nem, csak kipróbálási engedéllyel rendelkező vállalkozás reklámokat jelentetett meg a „Baromfi” című lap 2003/1., 2. és 4. számában, illetőleg a „Baromfiágazat” című lap 2003/2. és 3. számában. A 2004. évre szólóan a Dunavet-B Rt. nem rendelkezett sem fogalomba hozatali engedéllyel, sem kipróbálást lehetővé tevő engedéllyel. Ennek ellenére reklámot jelentetett meg a „Baromfi” című lap 2004/2. számában, továbbá a „Baromfiágazat” című lap 2004/1., 2. és 4. számában.
A Versenytanács megállapította, hogy a Dunavet-B Rt. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor az „Aivlosin oldható por” elnevezésű készítményt a „Baromfiágazat” című lap 2004/4. számában, illetve amikor az „Enrocoli oral solutio” elnevezésű állatgyógyászati készítményt a 2003. és a 2004. évben a „Baromfi” és a „Baromfiágazat” című lapokban forgalomba hozatali engedély hiányában, e tényt elhallgatva reklámozta.
A Versenytanács a fenti jogsértésért 1 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Dunavet-B Rt.-t.
Elvérzett a Hungarotel is
 
A Hungarotel Távközlési Rt. 2005. áprilisában vezette be „Hívogató” díjcsomagjait, melyek népszerűsítése érdekében több hónapon át reklámkampányt folytatott. Ennek részeként olyan szórólapokat juttatott el a fogyasztókhoz, amelyeken egy táblázatban összehasonlította a „Hívogató” díjcsomagok és egyes versenytársainak adott díjcsomagjai kapcsán a fogyasztók által a telefonhívások után fizetendő összegeket.
A Gazdasági Versenyhivatal által lefolytatott vizsgálat eredményeként a Versenytanács arra a következtetésre jutott, hogy a vállalkozás által a táblázatokban szereplő adatok megállapításakor alkalmazott módszer a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatás megvalósulását eredményezte. Az összehasonlító táblázatokban olyan adatok kerültek feltüntetésre, amelyek nem szolgálták a fogyasztók pontos, valóságnak megfelelő tájékoztatását, s nem feleltek meg az összehasonlító reklám esetén kiemelkedő jelentőséggel bíró tárgyilagosság követelményének.
A Versenytanács határozatában megállapította, a Hungarotel Távközlési Rt. jogsértő magatartást tanúsított, amikor 2005 áprilisától júliusáig reklámtevékenysége során szórólapjain a „Hívogató” elnevezésű díjcsomagjait egyes versenytársainak díjcsomagjaival megtévesztésre alkalmas módon hasonlította össze.

A Versenytanács 3 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Óriásit húzott a magyar Kickstarter: ilyen lehetőség kevés alkalommal lesz 2024-ben, most bárki élhet vele

Ahogy Jeff Bezos, az Amazon alapítója híres mondása is szól: "A márkád az, amit az emberek mondanak rólad, amikor nem vagy ott.”

KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
A diákok 97% kedvezménnyel, a 27 év alattiak 92% kedvezménnyel regisztrálhatnak! Gyere Te is!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem