2 °C Budapest

Nincs baj, csak nem tudunk fizetni - csőd szélén a BKV ?

Pénzcentrum
2005. október 11. 08:34

A főváros az eszközpótló fejlesztések utolsó részletét is átutalta a BKV-nak, és hamarosan a 15 milliárdos hitel is megérkezik, így még idén, legkésőbb januárra a tömegközlekedési vállalat behozza lemaradását a lejárt beszállítói követelések teljesítésében.

 
A főváros az eszközpótló fejlesztések utolsó részletét is átutalta a BKV-nak, és hamarosan a 15 milliárdos hitel is megérkezik, így még idén, legkésőbb januárra a tömegközlekedési vállalat behozza lemaradását a lejárt beszállítói követelések teljesítésében.  
A BKV nincs csődben, a BKV gazdálkodása ma kiegyensúlyozott, a vállalat finanszírozható, működik - jelentette ki sajtóhírekre reagálva Lakos Imre, a Fővárosi Közgyűlés Városüzemeltetési Bizottság elnöke, miután a testület kihelyezett ülést tartott a tömegközlekedési vállalatnál. Lakos Imre hozzátette: óriási hitelállománnyal és alapvetően veszteséggel rendelkezik a cég, ám 2006 márciusáig egyértelműen ütemesen finanszírozható és működtethető.
Menyhért László vezérigazgató-helyettes hozzátette: februárban és az év közepén jelentős beszállítói tartozást halmoztak fel, most egyhónapos számlakifizetési torlódás jellemzi a céget. Menyhért László hangsúlyozta: az eszközpótló fejlesztések utolsó részletét a főváros átutalta a BKV-nak, és a 15 milliárdos hitelt a napokban felveszik, így folyamatosan le tudják dolgozni a kifizetések terén a lemaradást. Meglátása szerint év végéig, legkésőbb januárig eltűnnek a lejárt szállítói követelések.
Visszaesés a tömegközlekedésben
Lakos Imre elmondása szerint a tömegközlekedés igénybevételében nincs ugrásszerű növekedés, sőt, enyhe visszaesést tapasztaltak, miközben a benzin drágul, az autóval való közlekedés egyre lehetetlenebbé válik. A visszaesés okait feltáró elemzés az év végére készül el. Menyhért László közölte: a tanulmányra hárommillió forintot fordítanak.
Az átszállások csökkentése és a járatok egyenletesebb kihasználtsága érdekében a 7-es busz a Bosnyák tértől az albertfalvai Forgalmi utcáig közlekedik majd, a 7A pedig megszűnik. A 173-as gyorsjárat Újpalotáról az Etele térre fogja szállítani az utasokat, ugyanakkor bevezetik a 173-as járatot, mely az eddigi 173-as gyorsjárat útvonalát örökli. A 7-es gyorsjárat esetében nem terveznek változást.  
A sajtótájékoztatón beszámoltak arról, hogy a BKV három éven belül percre pontos közlekedéssel ütemes menetrendet kíván bevezetni. Ennek első eredményei már jövőre láthatóak lesznek. Az ütemes menetrendet egyébként az éjszakai járatok esetében már az utasok is megtapasztalhatták.  
Forrás: Kormányzati hírportál
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. december 15. vasárnap
Valér
50. hét
December 15.
Advent (3.)
December 15.
A tea világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33