21 °C Budapest

Nincs baj, csak nem tudunk fizetni - csőd szélén a BKV ?

Pénzcentrum
2005. október 11. 08:34

A főváros az eszközpótló fejlesztések utolsó részletét is átutalta a BKV-nak, és hamarosan a 15 milliárdos hitel is megérkezik, így még idén, legkésőbb januárra a tömegközlekedési vállalat behozza lemaradását a lejárt beszállítói követelések teljesítésében.

 
A főváros az eszközpótló fejlesztések utolsó részletét is átutalta a BKV-nak, és hamarosan a 15 milliárdos hitel is megérkezik, így még idén, legkésőbb januárra a tömegközlekedési vállalat behozza lemaradását a lejárt beszállítói követelések teljesítésében.  
A BKV nincs csődben, a BKV gazdálkodása ma kiegyensúlyozott, a vállalat finanszírozható, működik - jelentette ki sajtóhírekre reagálva Lakos Imre, a Fővárosi Közgyűlés Városüzemeltetési Bizottság elnöke, miután a testület kihelyezett ülést tartott a tömegközlekedési vállalatnál. Lakos Imre hozzátette: óriási hitelállománnyal és alapvetően veszteséggel rendelkezik a cég, ám 2006 márciusáig egyértelműen ütemesen finanszírozható és működtethető.
Menyhért László vezérigazgató-helyettes hozzátette: februárban és az év közepén jelentős beszállítói tartozást halmoztak fel, most egyhónapos számlakifizetési torlódás jellemzi a céget. Menyhért László hangsúlyozta: az eszközpótló fejlesztések utolsó részletét a főváros átutalta a BKV-nak, és a 15 milliárdos hitelt a napokban felveszik, így folyamatosan le tudják dolgozni a kifizetések terén a lemaradást. Meglátása szerint év végéig, legkésőbb januárig eltűnnek a lejárt szállítói követelések.
Visszaesés a tömegközlekedésben
Lakos Imre elmondása szerint a tömegközlekedés igénybevételében nincs ugrásszerű növekedés, sőt, enyhe visszaesést tapasztaltak, miközben a benzin drágul, az autóval való közlekedés egyre lehetetlenebbé válik. A visszaesés okait feltáró elemzés az év végére készül el. Menyhért László közölte: a tanulmányra hárommillió forintot fordítanak.
Az átszállások csökkentése és a járatok egyenletesebb kihasználtsága érdekében a 7-es busz a Bosnyák tértől az albertfalvai Forgalmi utcáig közlekedik majd, a 7A pedig megszűnik. A 173-as gyorsjárat Újpalotáról az Etele térre fogja szállítani az utasokat, ugyanakkor bevezetik a 173-as járatot, mely az eddigi 173-as gyorsjárat útvonalát örökli. A 7-es gyorsjárat esetében nem terveznek változást.  
A sajtótájékoztatón beszámoltak arról, hogy a BKV három éven belül percre pontos közlekedéssel ütemes menetrendet kíván bevezetni. Ennek első eredményei már jövőre láthatóak lesznek. Az ütemes menetrendet egyébként az éjszakai járatok esetében már az utasok is megtapasztalhatták.  
Forrás: Kormányzati hírportál
Tini unokájával közösen ad ki könyvet a 77 éves, Pulitzer-emlékdíjas fotóművész (x)

Révész Tamás 20 évnyi amerikai élet után visszatért Magyarországra és az újabb könyve már itthon, Budapesten készült.

Ezen a szőnyegen jógázva már semmi sem választ el a természettől (x)

Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.

Tücsökfehérjéből készít proteinszeletet a magyar orvostanhallgató, a Cápák között befektetője is beszállt az üzletbe (x)

Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.

A legnagyobb hazai filmfesztiválon mutatkozik be a közösségi finanszírozásból megvalósult kisjátékfilm

A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.

NAPTÁR
Tovább
2024. július 27. szombat
Olga, Liliána
30. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Felújítási támogatás - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető lakásfelújítási támogatásról.
Most nem