Szilágyi Gábor, a MediaMarkt Magyarország ügyvezetője szerint a Temuhoz hasonló webshopok, bár jelentős árelőnnyel csábítanak, hosszú távon nem építhetnek ki igazi vásárlói hűséget.
Novemberre megközelítette a 430 ezret a kisadózó vállalkozások, vagyis a katások száma. Eszerint sem a koronavírus-járvány második hulláma, sem a bújtatott foglalkoztatás felszámolásáért megalkotott hárommilliós szabály nem vetette vissza a legkisebb gazdasági szereplőnek szóló adótípus iránti érdeklődést.
A kata rövidítésű adófajta az elmúlt években mindvégig kifejezetten kedvelt volt a hazai kisebb vállalkozások körében - írja a Magyar Nemzet. Ennek több oka is lehet - például a fő szabályként csupán havi ötvenezer forintos közteher és az egyszerűbb adminisztráció -, de akárhogy is van: a kata a vírus okozta gazdasági megtorpanás idején is keresett maradt. Míg nyáron, a kiengedés időszakában négyszázezer körül mozgott a kata szerint adózó vállalkozások száma, addig novemberre 430 ezresre bővült a tábor.
2018 elején még csak negyedmillió fölött járt a létszám, tavaly, az év közepén pedig 350 ezer katást tartott nyilván az adóhatóság. A folyamatos emelkedésben nyilván szerepet játszott annak a gyakorlatnak a meghonosodása, miszerint egyes foglalkoztatók katás vállalkozóként alkalmaztak olyan munkaerőt, amelyet munkaviszonyban kellett volna foglalkoztatni. A színlelt megoldások visszaszorításáért kerül bevezetésre az úgynevezett hárommilliós szabály, amely negyvenszázalékos extra közterhet követel meg, ha a katás vállalkozó és egyik üzleti partnere között az ügyletek értéke egy éven belül meghaladja a hárommillió forintot.
Az új szabály a jelek szerint nem annyira riasztó, viszont ebben talán annak is szerepe lehetett, hogy a katásokra is kiterjedtek a válság hatásainak enyhítéséért meghozott kormányzati adóintézkedések. A tavaszi gazdaságvédelmi lépések katásoknak szóló könnyítése 26 szakma több mint 151 ezer vállalkozójának engedte el a katafizetési kötelezettségét négy hónapra és minden kisadózó vállalkozás haladékot kapott a 2020. március elseje előtti katatartozásának befizetésére.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Karsai Dániel: ha engedélyezett lenne az eutanázia, most akkor sem élnék vele
- Újra bejárja Magyarországot a Google
- Fontos üzentet küldött a lakosságnak az Államkincstár
- Orbán Viktor: eljött az idő, hogy Budapest után Brüsszelben is megmentsük a szabadságot
- Momentum-programbemutató: üzenet Magyar Péternek és a DK-nak
- Különleges orosz trófeát ejtett Ukrajna – képek, videó