Régóta társadalmi vita tárgyát képezi, hogy milyen adórendszer lenne igazságosabb, hatékonyabb és fenntarthatóbb Magyarországon.
Novemberre megközelítette a 430 ezret a kisadózó vállalkozások, vagyis a katások száma. Eszerint sem a koronavírus-járvány második hulláma, sem a bújtatott foglalkoztatás felszámolásáért megalkotott hárommilliós szabály nem vetette vissza a legkisebb gazdasági szereplőnek szóló adótípus iránti érdeklődést.
A kata rövidítésű adófajta az elmúlt években mindvégig kifejezetten kedvelt volt a hazai kisebb vállalkozások körében - írja a Magyar Nemzet. Ennek több oka is lehet - például a fő szabályként csupán havi ötvenezer forintos közteher és az egyszerűbb adminisztráció -, de akárhogy is van: a kata a vírus okozta gazdasági megtorpanás idején is keresett maradt. Míg nyáron, a kiengedés időszakában négyszázezer körül mozgott a kata szerint adózó vállalkozások száma, addig novemberre 430 ezresre bővült a tábor.
2018 elején még csak negyedmillió fölött járt a létszám, tavaly, az év közepén pedig 350 ezer katást tartott nyilván az adóhatóság. A folyamatos emelkedésben nyilván szerepet játszott annak a gyakorlatnak a meghonosodása, miszerint egyes foglalkoztatók katás vállalkozóként alkalmaztak olyan munkaerőt, amelyet munkaviszonyban kellett volna foglalkoztatni. A színlelt megoldások visszaszorításáért kerül bevezetésre az úgynevezett hárommilliós szabály, amely negyvenszázalékos extra közterhet követel meg, ha a katás vállalkozó és egyik üzleti partnere között az ügyletek értéke egy éven belül meghaladja a hárommillió forintot.
Az új szabály a jelek szerint nem annyira riasztó, viszont ebben talán annak is szerepe lehetett, hogy a katásokra is kiterjedtek a válság hatásainak enyhítéséért meghozott kormányzati adóintézkedések. A tavaszi gazdaságvédelmi lépések katásoknak szóló könnyítése 26 szakma több mint 151 ezer vállalkozójának engedte el a katafizetési kötelezettségét négy hónapra és minden kisadózó vállalkozás haladékot kapott a 2020. március elseje előtti katatartozásának befizetésére.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


