Már megjelentek az első piacképes termékek a nemrég alakult Zempléni Helyi Termék és Szolgáltatás Klaszternél. A szervezet célja a régió kisvállalkozásainak fejlesztése, termékeik népszerűsítése.
A közelmúltban megalakult Zempléni Helyi Termék és Szolgáltatás Klaszter már túl van a tervezés fázisán, hiszen már megjelentek az első piacképes termékek - számolt be a fejleményekről a boon.hu hírportál.
A kezdeményezést azzal a céllal indították útjára, hogy minél inkább helyzetbe hozzák a helyi kisvállalkozásokat, üzleteket és az önfenntartó ökofalu program keretében ne csupán önellátásra, hanem a piacra is termeljenek. Mára egy negyven kilométeres sugarú körben szinte egész Zemplén területét lefedik, tagjaik vállalják, hogy minél nagyobb energiákat mozgósítsanak a helyi termékek (például szörpök, zöldségek) előállításáért.
Jelen pillanatban két "zászló" - a Zempléni Kézműves Termék és a Zempléni Helyi Termék - alá sorakozhatnak a helyi terméket előállítók. A szabályoknak megfelelő termékek megkaphatják a logóval ellátott címkét, amellyel egységesen tudnak megjelenni a külső piacokon. Csak az kaphatja meg a klaszter által felállított minősítő bizottság által kiadott logót, aki igazolni tudja, hogy az általa előállított termék csak és kizárólag zempléni alapanyagokból készült.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








