Újfajta csalási módszer jelent meg az országban: reklám e-maillel próbál meg pénzt kicsalni kis- és középvállalkozások vezetőiből egy fiktív cég - írja a vg.hu olvasók beszámolója alapján.
Az átverés egy reklám e-maillel indul, amelyben egy magyar személy németországi bejegyzésű cég nevében üzletet ajánl. Mint írja, magyarországi cégek, vállalkozások részére kínálnak értékesítési kapcsolatot a német nyelvterületű országok felé.
Azt ígérik, hogy elkészítik a cég német nyelvű weboldalát vagy áruházát, ügyfélszolgálatot biztosítanak, üzletkötőkkel szerződnek az adott termék vagy szolgáltatás értékesítésére, marketing-kampányt indítanak, valamint németországi irodát és levelezési címet ajánlanak. Mindezt 250 ezer forint beugróért, illetve a szolgáltatások, termékek eladásából származó 3 százalékos jutalékért.
Több hazai vállalkozó is úgy nyilatkozott, hogy miután fizettek, az ígéretekből semmi nem valósult meg, a vélelmezett csaló pedig elérhetetlen. Először akkor vált gyanússá az ügylet, amikor az egyik, a szokásosnál szemfülesebb potenciális áldozat referenciákat kért az illetőtől, aki pusztán egy hat cégnévből álló listát tudott mutatni némi időhúzás után, ám németországi weboldala egyiküknek sem volt.
A károsultak most egységbe tömörülve próbálják visszaszerezni a pénzüket. Többségük jóval többet is fizetett 250 ezer forintnál, mivel a személyes megbeszélésen már 2 500 euróról volt szó, mondván, "a titkárnő véletlenül téves összeget írt az e-mailbe".
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


