17 °C Budapest

Magyar sikertörténet: tarol a kecskeméti cég

Pénzcentrum
2010. október 1. 10:02

Betört a nemzetközi piacokra a kecskeméti székhelyű Univer Product Zrt. A főként mustár-és majonéz termékeiről híres vállalat az itthoni szűk piaci lehetőségek miatt, a külföldi értékesítés kiterjesztésével próbálja meg növelni profitját. 2010-ben megháromszorozta kivitelét a magyar óriás - írja a Népszabadság.

A magyar tulajdonosi körrel rendelkező cég főként a bébiétel termékeikkel tarol az országhatáron kívül. Csak Hollandiába exportál mintegy 5 millió darabot a termékből, ami az összes kivitelre szánt mennyiség (11,5 millió darab) 43%-a. Az export tevékenységet segíti a forint gyengülése is.

Másik húzótermékük, a ketchup export értékesítése is jelentősen nőtt az idén. A kizárólag hazai paradicsomot felhasználó vállalat több mint 600 alföldi családnak biztosít megélhetést. Az itthoni kis gazdaságok szállítják be a jelentősebb alapanyagokat (vöröshagyma, paprika, fokhagyma) is. Romániában a ketchup eladások 5%-kal, Horvátországban 150%-kal emelkedtek.

Az innovációra is sokat költő (2009-ben 3 milliárd forint) vállalkozás technológiai fejlesztéseinek köszönhetően Romániát és Bulgáriát is itthonról látja el termékeivel. Az Univer fokozatosan újabb és újabb munkahelyeket teremt az országban és idén már 5%-os növekedést értek el az ételízesítők és bébi ételek hazai piacán.

NAPTÁR
Tovább
2021. május 13. csütörtök
Szervác, Imola
19. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?