Több mint 13 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi vállalkozások ellen indított felszámolási eljárások száma az első félévben, de többen kérték végelszámolást a cégükre - derül ki az Opten céginformációs szolgáltató adatbázisából.
A korábbinál kisebb intenzitással bár, de még tart a hazai kiskereskedelmi ágazat megtisztulásának drámája. Ennek egyik indikátora a megindított felszámolási eljárások száma, amely az év első hat hónapjában 13,3 százalékkal kisebb volt, mint az előző esztendő azonos időszakában. A tavalyi első félév jelentős számú, 1215 eljárást hozott, míg az idei 1054-et. Az év hónapjai hullámzó eredményeket hoztak 2009 első félévének hónapjaihoz képest. Tavaly januárban például 279 kiskereskedelmi üzlet vagy hálózat felszámolását kezdeményezték, az idei év első hónapjában viszont 42 százalékkal kevesebbét. Több volt viszont a felszámolás júniusban: a tavalyi 163-hoz képest 202, ami 24 százalékos növekedés.
A felszámolások hátterében egyértelműen a gazdasági válság okozta keresletcsökkenés, illetve a vásárlási szokások átrendeződése húzódik meg. A KSH adatai szerint az év első négy hónapjában 4,7 százalékkal csökkentek a kiskereskedelmi eladások (ez egyébként 2163 milliárd forint forgalmat jelent), és jól kivehető tendencia, hogy az emberek mind nagyobb része keresi az olcsóbb, akár gyengébb minőségű termékeket. Különösen a benzinkutak jártak rosszul, hiszen a magas benzinár következtében forgalmuk 9,2 százalékkal esett vissza.
Mind több cégvezető látja úgy, hogy nem érdemes folytatnia a kiskereskedelmi tevékenységet, legalábbis ezt tükrözi a végelszámolások növekvő száma. Tavaly 863, idén 906 vállalkozás tulajdonosa indította el cégét a megszüntetés útján, ami 5 százalékos növekedést jelent.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Aki orvoshoz megy, ingyen utazhat – de kevesen tudnak róla
- Ezért pénteken a legnehezebb parkolóhelyet találni Budapesten
- Visszatérnek az esők, de nem minden országrészre - előrejelzés
- Építési szigor most már a Balaton egyik legnagyobb városában is
- Meglepő a különbség – így állnak most a magyar nyugdíjak
- Centiken múlt a frontális ütközés, így hangzik a vétkes elképesztő magyarázata