Újabb 100 millió dollárt költene az AIG a céges bónuszokra alig egy évvel azután, hogy az állami pénzből megmentett biztosító-óriás egy hasonló lépéssel teljesen kiakasztotta az amerikai közvéleményt és Washingtont.
Az ügyhöz közel álló források szerint a Pénzügyi Termékek divízió azon tagjai kapják meg a bónuszukat, akik beleegyeztek abba, hogy a két évvel ezelőtti megállapodásnál 10-20 százalékkal kevesebb bónuszt kapnak. Cserébe egy hónappal az előirányzott időpont előtt megkapják az összeget - írta a Washington Post.
Ugyanakkor az AIG vezetőit szorítja az idő, mivel ha nincs megegyezés a munkavállalókkal, március 15-ig csaknem 200 millió dollárt kénytelen kifizetni a Pénzügyi Termékek dolgozóinak bónusz formájában a korábbi szerződések alapján. Ez a divízió volt egyébként az, akinek kockázatos termékei miatt csaknem összeomlott a világ legnagyobb biztosítója 2008-ban.
A helyzet több okból is pattanásig feszült és botrányszagú. Az AIG-t ugyanis csak az adófizetők pénzéből odadobott 180 milliárd dolláros mentőcsomag tudta megakadályozni a szakadékba zuhanástól, ám a cég ennek ellenére tavaly márciusban 168 millió állami dollárt költött a bónuszok kifizetésére: ráadásul ugyanazon csoport tagjai kapták a pénzt, akik most is jogosultak a különpénzre.
A divízió jelenlegi dolgozóinak 97 százaléka beleegyezett abba, hogy 10 százalékkal alacsonyabb bónuszt kapjon, mint a szerződésben foglalt, azt viszont egy hónappal korábban. Nagyobb viszont a gond az azóta már távozott dolgozókkal, akiknek csak körülbelül 35 százaléka egyezett bele az alacsonyabb összegbe, mely esetükben 20 százalékos mínuszt jelent. Egyes volt munkavállalók akár a bíróságra is hajlandóak elmenni, hogy érvényesítsék igazukat a biztosítóval szemben, akinek így nem csak a tulajdonosként is érintett Washingtonnal és az amerikai néppel kell megküzdenie, hanem lehet, hogy a volt munkavállalóival is.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








