Közép- és hosszú távon bízik a kelet-európai élelmiszer- és elektronikai piac fellendülésében a németországi Metro AG, amely mind hazájában, mind a régiónkban igazi mamutnak számít a kiskereskedelmi eladások tekintetében.
A régiós valuták leértékelődése valamint a Kelet-Európában tapasztalható fogyasztói keresletcsökkenésnek köszönhetően tavaly mintegy 3,4%-kal (19,4 milliárd euróra) csökkent a Metro AG árbevétele. A cég régiós leányvállalatait sújtotta a legnagyobb visszaesés, a környező 12 országban ugyanis mintegy 13%-kal (4,6 milliárd euróra) zsugorodott a cég árbevétele, azonban a devizaárfolyamok változásának hatását kiszűrve a zsugorodás csupán 1,5% - írja a Napi Gazdaság.
A vállalat értékesítései Németországban 0,7%-kal csökkentek, Nyugat-Európában pedig 1,1%-kal nagyobb árbevételt regisztráltak 2009-ben az egy évvel korábbi értékhez képest.
A válság ellenére jól teljesítettek a Metro vállalatcsoportjába tartozó Media Markt és Saturn áruházak. A főleg háztartási gépek és műszaki cikkek kereskedelmével foglalkozó láncok árbevétele tavaly 6,5%-kal gyarapodott 2008-hoz képest.
Összesen 16 új áruházat adott át tavaly a vállalat, és 2009. december 31-én már 2127 egységgel szolgálta ki a vevőket a kiskereskedelmi óriás. A lap információi szerint a cégvezetés a tavalyi gyenge adatok ellenére is kitart kelet-európai bővítési tervei mellett, mivel meglátásuk szerint közép- és hosszú távon visszatér a gazdasági növekedés a térségben.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








