Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
A Malév pilótákat képviselő HUNALPA a mai napon bejelentette, hogy amennyiben nem kapnak 24,3%-os béremelést, határozatlan idejű sztrájkba kezdenek 2009. december 24-én reggel. A 24,3%-os béremelés az átlagos pilóta béren számolva fél millió forintot jelentene.
A Malév pilótáinak átlagos havi bére 2,2 millió forint, s nem ritka a 3 milliós havi jövedelem sem. A pilóták havi munkaidő keretük a 120 órát sem éri el, míg egy átlagos maléves munkavállaló munkaidő kerete 172 óra!
Egyébként nem a MALÉV pilótái lesznek az egyetlenek, akik megegyezés hiányában karácsonykor sztrájkolhatnak. Ha a British Airways sem tud megállapodni alkalmazottaival, akkor a brit cég járatai is leállhatnak december 24-e után.
"Rendkívül felelőtlennek tartom a pilóták sztrájk-bejelentését és irreális követeléseit, amikor a magyar nemzeti légitársaság és az egész magyar gazdaság kritikus időszakot él át, és nagyon komoly nehézségekkel küszködik. Mindeközben a tulajdonosok, a magyar és orosz kormány keményen dolgoznak a Malév tőkehelyzetének rendezésén, a munkahelyek megtartása érdekében. A sztrájkfenyegetés és a sztrájk viszont a légitársaság pénzügyi helyzetének sikeres rendezését áshatja alá. Teljesen elfogadhatatlan, hogy miközben Magyarországon a Malév pilótái a legjobban fizetett munkavállalók, további drasztikus béremelést követeljenek." - kommentálta a HUNALPA lépését Martin Gauss vezérigazgató.
Az irreális követelések azért is érthetetlenek mert, a légitársaság jelenleg 20 pilótával foglalkoztat többet a szükségesnél csak azért, hogy munkahelyeket védjen meg. Erről egyébként még a nyári figyelmeztető pilótasztrájkot követően született megegyezés. Az akkori sztrájkot egyébként a bíróság jogerősen minősített jogellenesnek.
A Malév legutóbb 2007-ben biztosított 10%-os béremelést a pilótáknak, amikor 20%-ról 30%-ra növelte a repülési átalányukat. A Malév pilóták repülési időteljesítménye egyébként ebben az esztendőben sem javult, vagyis a tavalyi szinten maradt, ami 720 repült órát jelent éves szinten. A Kollektív Szerződés 850 órát enged meg egy évben, míg nemzetközi szabályozás 900 órát.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Malév vezetése a lehetséges sztrájk időzítését is rendkívül cinikusnak tartja, hiszen sok ezer ember legszebb ünnepét tehetik tönkre egy karácsonyra időzített munkabeszüntetéssel.
A Malév a tárgyalások során keményen törekedni fog arra, hogy a sztrájkfenyegetést elhárítsa és az ünnepi forgalmat biztosítani tudja.
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


