Mit kezd a Tesco a lejárt szavatosságú húsokkal? Durva vádak

Pénzcentrum
2009. augusztus 11. 16:58

A brit központú Tesco áruházlánc a puszta megsemmisítésnél sokkal hasznosabb megoldást talált a lejárt szavatosságú és emberi fogyasztásra alkalmatlan húskészítmények felhasználására.

A Tesco és a biomassza technológiával foglalkozó PDM Group együttműködésének értemében a lejárt szavatosságú és az emberi fogyasztásra alkalmatlan húskészítmények a vállalat Chershire-i üzemében kerülnek feldolgozásra, ahol égetéssel elektromos áramot állítanak elő belőle. A gyáregység kapcsolatban van a nemzeti áramszolgáltatóval, amely átveszi a teljes kapacitást.

A PDM autója összegyűjti a feldolgozásra váró élelmiszereket

Becslések szerint éves szinten 5 ezer tonna hús kerülhet a hulladéklerakók helyett az üzembe, az így előállított áram körülbelül 600 háztartás éves szükségletét fedezi. A vállalat szerint már más áruházak is érdeklődnek az alternatív technológia iránt, ugyanakkor az állatvédők nem lelkesednek a megoldásért.

A vegetáriánusok szóvivője elmondta: "Aggasztó, hogy az országunkban ilyen mohó módon és közönnyel gyilkolják le állatok millióit évente. Több ezer tonna húsfelesleg marad meg úgy, hogy közben a fogyasztói társadalom minden túlzó igényét kielégítik."

A Tesco a vádak ellenére kitart az új megoldás mellett és hangsúlyozzák, hogy ez a módszer jóval hasznosabb, mint a szemétlerakók állati eredetű hulladékkal való megtöltése.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm