Madridban is ízlik a magyar konyha

2009. március 18. 12:30

Március 16-án, a magyar nemzeti ünnephez kapcsolódóan Magyar Gasztronómiai Hét vette kezdetét Madridban. A Gasztronómiai Hetet Süth Miklós, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium szakállamtitkára nyitotta meg. A rendezvénysorozat, amelyet kulturális és turisztikai promóciós események színesítenek, egészen március 22-ig várja az érdeklődőket.


A gasztronómiai események nyitórendezvényeként Varga Károly mesterszakács, többszörös világbajnok, a Magyar Nemzeti Gasztronómia Szövetség Venesz-díjasa és a 2007. év Magyar Gasztronómusa díj nyertese, 20 különböző, magyaros ízeket felvonultató "tapas" kavalkádja, valamint zöldségekből és gyümölcsökből összeállított szoborkompozíciói késztették ámulatra a 200 fős vendégsereget. Az esemény előtt a spanyol TVE és a Madrid Directo TV műsor stábjai is forgattak a helyszínen, így lehetőség nyílt a magyar gasztronómia hagyományait és értekeit bemutatni.

A Gasztronómiai Hét példa nélkül álló többoldalú együttműködés keretében valósult meg, amelyben szerepet vállalt a Magyar Nagykövetség, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium, a Magyar Turizmus Zrt., a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht., a Malév Zrt. és az ITD Hungary Zrt.

A rendezvényhez kapcsolódóan a Magyar Turizmus Zrt. - a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. és a Malév Zrt. együttműködésében - szintén március 16-án négyhetes óriásplakát-kampányt indított. Az akció keretében, Madrid metrómegállóiban kihelyezett 40 darab óriásplakáttal népszerűsítik Magyarország turisztikai kínálatát a Társaságok.

A széles közönséget megcélzó kampány felhívja az utazók figyelmét, hogy a MALÉV járatai idén is napi két alkalommal kínálnak közvetlen összeköttetést Madrid és Budapest között. A Magyarországra érkező spanyol vendégek 94%-a Budapestet választotta úti céljául a tavalyi évben. Budapest esetében a spanyol az egyik legfontosabb küldőpiac. Ezt a vendégkört a Magyar Turizmus Zrt. spanyol képviselete és a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. egyaránt fontosnak tartja megőrizni, illetve a szervezetek a nehéz gazdasági helyzet közepette közös kampányokkal kívánják felhívni a magyar fővárosra a figyelmet. A spanyol vendégekre is jellemző, hogy utazásaik során szívesen vesznek igénybe éttermi szolgáltatásokat és látogatnak kulturális

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 23. kedd
Béla
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem