Elemzők szerint a fenyegető recesszió, valamint a háztartási fogyasztás visszafogása erősíti a diszkont kereskedelmi csatornák fejlődését Magyarországon - írja a Napi Gazdaság.
A kiskereskedelemben ugyan növekszik a minőségi termékek iránti igény, azonban a reálbérek szinten maradása vagy csökkenése mellett a vásárlók a keménydiszkontok felé fordulhatnak.
A másfél éve kezdődött kiskereskedelmi visszaesés valamelyest elterelte az ágazat szereplőinek figyelmét az új szereplő, az Aldi tevékenységéről, pedig az a Nielsen piackutató cég adatai szerint a jelenlegi 31 üzletével a kiskereskedelmi piac 1 százalékát fedi le, a teljes diszkontpiacon pedig 4 százalékos részesedéssel bír. 2008 áprilisa óta ez 40-43 milliárdos forgalmat jelent.
Annak ellenére, hogy a lánc gyakorlatilag nem folytat kommunikációs tevékenységet, jelentős ismertségre tett szert 5 hónap alatt. Augusztusban a fogyasztók 74 százaléka ismerte a láncot Egyes kutatások szerint az Aldi ugyan nem jár előrébb, mint a konkurens Lidl állt a piaci. megjelenését követő hónapokban, a vetélytárs mégsem tudott ilyen impozáns adatokat felmutatni az első fél évben. A Lidl most nagyjából 100 egységnél jár, melyet a konkurens Aldi - amennyiben jelenlegi terjeszkedési sebességét megtartja - jövő őszre elérhet, így néhány hónappal megelőzhetné a Lidlt.
Közben viszont a piaci szereplők szerint kettős hatás érheti a hazai diszkontláncokat, egyrészt a fogyasztói igények emelkedése, másrészt pedig a banki hitelek drágulása. Szakértők szerint jövő tavaszra derülhet ki, melyik hatás lesz az erősebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Keresik a bajai szovjet hadifogolytábor áldozatait
- Nemzetközi fegyvercsempész banda ellen indult eljárás
- Kezdődik Velence sokak által vitatott intézkedésének tesztelése
- Van egy "kór", amit képtelenek a hazai kórházak kezelni
- Gondban lesz a YouTube-bal, ha ilyen mobilja van
- Már van, ahol szinte kötelező lesz e-autót venni a nagyobb cégeknek