Elemzők szerint a fenyegető recesszió, valamint a háztartási fogyasztás visszafogása erősíti a diszkont kereskedelmi csatornák fejlődését Magyarországon - írja a Napi Gazdaság.
A kiskereskedelemben ugyan növekszik a minőségi termékek iránti igény, azonban a reálbérek szinten maradása vagy csökkenése mellett a vásárlók a keménydiszkontok felé fordulhatnak.
A másfél éve kezdődött kiskereskedelmi visszaesés valamelyest elterelte az ágazat szereplőinek figyelmét az új szereplő, az Aldi tevékenységéről, pedig az a Nielsen piackutató cég adatai szerint a jelenlegi 31 üzletével a kiskereskedelmi piac 1 százalékát fedi le, a teljes diszkontpiacon pedig 4 százalékos részesedéssel bír. 2008 áprilisa óta ez 40-43 milliárdos forgalmat jelent.
Annak ellenére, hogy a lánc gyakorlatilag nem folytat kommunikációs tevékenységet, jelentős ismertségre tett szert 5 hónap alatt. Augusztusban a fogyasztók 74 százaléka ismerte a láncot Egyes kutatások szerint az Aldi ugyan nem jár előrébb, mint a konkurens Lidl állt a piaci. megjelenését követő hónapokban, a vetélytárs mégsem tudott ilyen impozáns adatokat felmutatni az első fél évben. A Lidl most nagyjából 100 egységnél jár, melyet a konkurens Aldi - amennyiben jelenlegi terjeszkedési sebességét megtartja - jövő őszre elérhet, így néhány hónappal megelőzhetné a Lidlt.
Közben viszont a piaci szereplők szerint kettős hatás érheti a hazai diszkontláncokat, egyrészt a fogyasztói igények emelkedése, másrészt pedig a banki hitelek drágulása. Szakértők szerint jövő tavaszra derülhet ki, melyik hatás lesz az erősebb.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








