Aki tanult vállalatokról nem létezik, hogy ne hallott volna a legendás Henry Fordról. Megragadjuk az alkalmat, hogy a ma is sikeres Ford Motor Co. névadójának sikertörténetéről közöljünk egy cikket.
Sok évig sikertelen
Egyértelműen sikeresnek tekinthető a Ford, hiszen a világ legnagyobb autógyárai között található. Mára már multinacionális világcéggé nőtte ki magát az 1903. június 16-án alapított cég. Henry Ford cége ma már nem csak Fordokat gyárt, hanem övé a Lincoln, a Mercury, a Volvo és a Mazda.
A történethez hozzá tartozik, hogy a Ford nem az első sikeres vállalkozása az 1863-ban született Henry Fordnak. Élete első kísérleti autója még 1896-ban gördült ki Detroit utcáira. 1899-ben kilép munkahelyéről és befektetőket keres Detroit Auto Co. cégéhez, a vállalkozás azonban sikertelen.
Később, a tartós munkanélküliség miatt kénytelen családjával visszaköltözni az apja házába. Mindeközben azonban saját kocsijával sikerül megvernie a kor egyik nagy versenyzőjét Alexander Wintont. Ez pedig elég ahhoz, hogy több befektetővel közösen megalapítsák a Henry Ford nevet viselő céget 1901-ben. Ez az elhatározás azonban nem tart sokáig, a következő évben kilép a cégből Ford, amely Cadillac néven működik tovább.
1903-ban azonban megalakul a Ford Motor Co., a Malcolmson csoport támogatásával. Az első, A modell elkészül a bérelt üzemben. A vállalkozás olyan sikeres, hogy már a következő évben megépülhet a saját üzem, sőt, 1906-ban a Ford felvásárolja az Olds, a Buick és a Cadillac márkákat. Ennek köszönhetően az Egyesült Államok piacelső autógyárává válik, s Henry Ford lesz a cég elnöke, s többségi tulajdonosa.
Megérkezik a T-modell
A legendás, s világszerte ismert T-modellt végül 1908-ban mutatják be. A sikeren nincs mit csodálkozni, hiszen a kocsi korszakalkotó volt, korának körülményeihez képest addig elérhetetlen csúcssebességre volt képes, akár 70 km/órával száguldozhattak a büszke tulajdonosok. A modell sorozatgyártása csupán 1912 októberében kezdődik meg. 1914-ben a Ford összesen 308 162 autót gyártott, ami több volt, mint a többi gyár összes termelése.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Még ugyanebben az évben vezették be egy intézkedést, amely egyáltalán nem vetette vissza a kocsi népszerűségét. A termelés minél simábbá tétele érdekében megszüntették a piros, a kék, a zöld és a szürke modellek gyártását. Henry Ford szavaival élve a T-modell minden színben elérhető, amennyiben az a szín a fekete.
Mindenesetre a színekről való lemondás kifizetődővé vált a vásárlóknak, ugyanis a méretgazdaságosság következtében a modell idővel egyre olcsóbbá tudott válni. Míg kezdetben 825 dollárért (177 ezer forintért) lehetett hozzájutni, 1924 októberére már csupán 260 dollárba (57 ezer forintba) került.
Véget ért egy korszak
A termelés alatt több módosítás is történt a modellen, így például 1919-től már elektronikus indítással is elérhető volt a kocsi. Ennek ellenére több mint 15 millió darab eladott T-modell után 1927 májusában leállították a modell termelését. 5 hónappal később léptek piacra egy teljesen új kocsival.
Nem csak a földön...
Arról már kevesebb anekdota szól, hogy Henry Fordnak nem csupán az autóipar köszönhet kiemelkedően sokat, hanem a légi közlekedés is, ugyanis 1925-ben építette meg a legelső 196-os Ford Tri-Motor repülőgépet, mely az első olyan vasmadár volt, amely a légi közlekedésben, mint utasszállító volt jelen.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








