Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
Aki tanult vállalatokról nem létezik, hogy ne hallott volna a legendás Henry Fordról. Megragadjuk az alkalmat, hogy a ma is sikeres Ford Motor Co. névadójának sikertörténetéről közöljünk egy cikket.
Sok évig sikertelen
Egyértelműen sikeresnek tekinthető a Ford, hiszen a világ legnagyobb autógyárai között található. Mára már multinacionális világcéggé nőtte ki magát az 1903. június 16-án alapított cég. Henry Ford cége ma már nem csak Fordokat gyárt, hanem övé a Lincoln, a Mercury, a Volvo és a Mazda.
A történethez hozzá tartozik, hogy a Ford nem az első sikeres vállalkozása az 1863-ban született Henry Fordnak. Élete első kísérleti autója még 1896-ban gördült ki Detroit utcáira. 1899-ben kilép munkahelyéről és befektetőket keres Detroit Auto Co. cégéhez, a vállalkozás azonban sikertelen.
Később, a tartós munkanélküliség miatt kénytelen családjával visszaköltözni az apja házába. Mindeközben azonban saját kocsijával sikerül megvernie a kor egyik nagy versenyzőjét Alexander Wintont. Ez pedig elég ahhoz, hogy több befektetővel közösen megalapítsák a Henry Ford nevet viselő céget 1901-ben. Ez az elhatározás azonban nem tart sokáig, a következő évben kilép a cégből Ford, amely Cadillac néven működik tovább.
1903-ban azonban megalakul a Ford Motor Co., a Malcolmson csoport támogatásával. Az első, A modell elkészül a bérelt üzemben. A vállalkozás olyan sikeres, hogy már a következő évben megépülhet a saját üzem, sőt, 1906-ban a Ford felvásárolja az Olds, a Buick és a Cadillac márkákat. Ennek köszönhetően az Egyesült Államok piacelső autógyárává válik, s Henry Ford lesz a cég elnöke, s többségi tulajdonosa.
Megérkezik a T-modell
A legendás, s világszerte ismert T-modellt végül 1908-ban mutatják be. A sikeren nincs mit csodálkozni, hiszen a kocsi korszakalkotó volt, korának körülményeihez képest addig elérhetetlen csúcssebességre volt képes, akár 70 km/órával száguldozhattak a büszke tulajdonosok. A modell sorozatgyártása csupán 1912 októberében kezdődik meg. 1914-ben a Ford összesen 308 162 autót gyártott, ami több volt, mint a többi gyár összes termelése.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Még ugyanebben az évben vezették be egy intézkedést, amely egyáltalán nem vetette vissza a kocsi népszerűségét. A termelés minél simábbá tétele érdekében megszüntették a piros, a kék, a zöld és a szürke modellek gyártását. Henry Ford szavaival élve a T-modell minden színben elérhető, amennyiben az a szín a fekete.
Mindenesetre a színekről való lemondás kifizetődővé vált a vásárlóknak, ugyanis a méretgazdaságosság következtében a modell idővel egyre olcsóbbá tudott válni. Míg kezdetben 825 dollárért (177 ezer forintért) lehetett hozzájutni, 1924 októberére már csupán 260 dollárba (57 ezer forintba) került.
Véget ért egy korszak
A termelés alatt több módosítás is történt a modellen, így például 1919-től már elektronikus indítással is elérhető volt a kocsi. Ennek ellenére több mint 15 millió darab eladott T-modell után 1927 májusában leállították a modell termelését. 5 hónappal később léptek piacra egy teljesen új kocsival.
Nem csak a földön...
Arról már kevesebb anekdota szól, hogy Henry Fordnak nem csupán az autóipar köszönhet kiemelkedően sokat, hanem a légi közlekedés is, ugyanis 1925-ben építette meg a legelső 196-os Ford Tri-Motor repülőgépet, mely az első olyan vasmadár volt, amely a légi közlekedésben, mint utasszállító volt jelen.
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.


