Elkészült a Magyar Logisztikai Stratégia (MLS), melynek megállapításai között szerepel, hogy Magyarország 2013-ra a kelet-közép-európai térség egyik logisztikai szolgáltató központjává és egyben interkontinentális cargo hubjává válik - értesült a Napi Gazdaság.
A stratégia kiemelt fontosságú ágazatként kezeli a járműipart, az elektronikai ipart, a vegyipart, az agráriumot, valamint az FMCG (napi fogyasztási cikkek) és a CPG (tartós fogyasztási cikkek) területét. A cél, hogy a logisztikai ágazat nemzetgazdasági súlyát növeljék, s agy az elérje a GDP-hez való 13 százalékos hozzájárulás nyugat-európai átlaga körüli szintet.
A stratégia szerint a logisztikaiközpont-szerep szempontjából kiemelt jelentőséggel bír, hogy Magyarország interkontinentális logisztikai cargo hubbá váljon, valamint az adriai és fekete-tengeri kikötők egyik háttérországává fejlődjön. Mindemellett az is fontos, hogy az ország Nyugat-Európa-Balkán, a Délnyugat-Európa-FÁK, illetve a Kelet-Közép-Európábank észak-déli irányban áthaladó útvonalak tranzitpotenciálját minél több jelentős súlyú logisztikai szolgáltató versenyképes kínálatával és a kapcsolódó magas hozzáadott értékű tevékenységgel kiaknázza.
A cél egy olyan versenyképes szolgáltatási csomag létrehozása, melynek révén növekszik a kereslet a hazai logisztikai szolgáltatások iránt, ugyanakkor a környezet- és zajterhelés mérséklődik. További célként tűzi ki az MLS, hogy korszerűbb arányok alakuljanak ki a vízi, a légi, a vasúti és a közúti szállítás között. Ennek része a közúti szállítási volumen további növekedésének fékezése, melyet szabályozási lépésekkel, valamint a forgalom más közlekedési módok felé, elsősorban vasútra történő terelésével lehet elérni.
A Duna nemzetközi áruforgalomban betöltött szerepét erősítheti a szükséges hajózási feltételek, valamint a part menti logisztikai szolgáltatások biztosítása. Emellett számolnak még egy kelet-közép-európai, az Ázsia és Európa közötti áruforgalmat kiszolgáló repülőtér kialakításával is, szoros együttműködésben a régió országainak hasonló törekvéseivel. A vasúti szállításban 2020-ig el kellene érni a specifikus teherszállítási pályák, valamint az észak-dél irányú közúti közlekedési infrastruktúra megteremtését.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Komoly lépéseket sürget a Balatonnál Navracsics Tibor
- Nem is akármilyen telefonnal jelentkezik a piacon egy Európában közkedvelt autógyártó
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt
- Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság
- Jön a vége: nem lehet megúszni a külföldi autós szabálytalanságokat
- Vigyázat, már támadnak a pénzkicserélős csalók is – erre kell figyelni