A 2008. június 13-án látványos ceremóniával megnyitott, "A víz és a fenntartható fejlődés" vezérgondolata köré szerveződő szakvilágkiállítás a hétvége óta látogatható a spanyolországi Zaragozában. A 102 országot felvonultató rangos eseményen hazánk is önálló kiállítással vesz részt. Az elmúlt három napban a magyar pavilont már több mint tízezer érdeklődő kereste fel. A kiállítást megtekintők összlétszáma egy utazási iroda alkalmazottjának látogatásával tegnap érte el az ötödik számjegyet, a spanyol hölgyet Gölöncsér József világkiállítási megbízott köszöntötte.
A Zaragoza Expo 2008 szakvilágkiállítás megkülönböztetett figyelmet szentel bizonyos témáknak. Ezek közül Magyarország szempontjából különös jelentőségű "A víz az életért", "A víz, oktatás és kultúra", valamint "A víz és egészség" problematikája. A tematika szorosan kapcsolódik az ENSZ döntése értelmében 2005 és 2015 között zajló "A víz az életért" évtizede programhoz.
Ugyancsak fontos mondanivalója van "Az osztott vizek" tematikának is. A határokkal metszett vízgyűjtők (köztük a Duna-völgy) gondolatkörének elemzése, jó példák bemutatása hatékony támogatást nyújt az eredményes határvízi, vízügyi nemzetközi együttműködési gyakorlatok megismeréséhez, széleskörű kiterjesztéséhez.
A kiállításon való aktív, sokszínű részvételünk segíti a Magyarországról kialakult kép formálását, a hazánk iránti érdeklődés és az utazási vágy felkeltését (gyógyfürdők, wellness, vizes természeti szépségek). Mindez összhangban áll a Magyar Turizmus Zrt. "2008, a vizek éve" elnevezésű programjával, amely az egészség- és a wellnessturizmus hódolóira fókuszál.
2008-ban Zaragoza a víz és a vízről való közös gondolkodás fővárosává válik. A magyar megjelenéssel ismételten jelezni kívánjuk: hazánk azon országok egyike, amelyek folyamatosan és eredményesen törekszenek a természeti gazdagság megóvására, az emberiség egyetemes értékeinek megőrzésére.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








