A Coface tapasztalatai alapján drámaian romlottak a cégek fizetési szokásai: 2008 első négy hónapjában. 45 százalékkal növekedett a nemfizetések száma a 2007-es év ugyanezen időszakához viszonyítva. Ez a jelenség egyértelmű bizonyítéka a hitelválságnak, még akkor is, ha ez a szám - amelyhez a Coface működési területének 65 országából gyűjtötte az adatokat - a krízis kirobbanásakor hagyományosan magasabb értéket mutat. Pontosan emiatt a Coface úgy látja, hogy a jelenlegi válság nem lesz olyan súlyos, mint a 2001-2002-es, amikor a fizetési problémák száma 30 százalékkal növekedett.
A pénzügyi válság két csatornán gyűrűzött be a reálgazdaságba: az egyik a csökkenő amerikai kereslet volt, amely főleg az Észak-Amerikával és az Egyesült Államokkal kereskedő országokat és szektorokat érintette, míg a másik a hitelekhez való jutás nehezebbé válása volt. Ezt tovább súlyosbította a nyersanyag- és az energiaárak növekedése, a nem dollárhoz kötött valuták erősödése és az igen erős verseny. Pillanatnyilag Franciaországot és Németországot kevéssé érinti a probléma. A hazai gazdasági helyzet romlását mutatja, hogy sokkal több fizetésképtelenségi eljárás indul évente, mint bármely európai országban.
A Coface hét szektort minősít le
Az elektronikai alkatrészek, a papíripar, a kereskedelem, az autóipar, a közüzemek, a légi közlekedés és textilipar minősítését a Coface vagy világviszonylatban értve, vagy csak az Egyesült Államokra és/vagy Nyugat-Európára vonatkozólag rontotta a Coface.
Különböző okok miatt, ez a hét ipari szektor eltérő mértékben tűnik gyengébbnek:
Összességében kevés szektornak sikerült kivonnia magát a válság hatása alól; a szerencsésebbek közé tartozik: kohászat, vegyipar, finommechanika, gyógyszeripar, IT és kommunikáció. Ezek a szektorok képesek voltak a sokk hatásait csökkenteni jó piaci orientációjuk és erős nemzetköziségük miatt, elsősorban a fejlődő piacokon, ahol a piaci viszonyok még mindig kedvezőbbek.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Magyarországon évek óta romlik a fizetési morál ezért is ajánlatos a kereskedelmi szerződés megkötése előtt tudni azt, hogy kivel állunk szóba - állítja az országigazgató. Mivel a vevőminősítés csupán pillanatnyi állapotot mutat, a gazdasági szereplők helyzete folyamatosan változhat. Ez nemcsak a belföldi értékesítésnél ajánlott, hanem az exporttevékenységet végzők körében érdemelne sokkal nagyobb figyelmet, ahol nem rendelkeznek azzal a piaci, és emberismerettel, aminek a birtokában elsajátíthatja a szükséges információkat. Minőségi különbség van egy kül- és egy belföldi vevő megismerése között. Ugyanis a helyei piacon mindig vannak piaci információk, piaci pletykák, ám egy német, francia, angol, olasz vagy spanyol vevő esetében általában nem sokat tudhat meg az eladó, így azt sem tudhatja az eladó az adott céggel az elmúlt években volt-e fizetési probléma - mutat rá az exportkockázat lényegére Dercze Zoltán a Coface Hungary országigazgatója. Érdemes-e szerződést kötni az adott szereplővel, mekkora szerepet játszik a saját hazája piacán. Az előzetes információ nehezebben hozzáférhető, de az esetleges nemfizetés estén a belföldi vevőket könnyebb kezelni, akár csak jogi úton, míg egy külföldi partnernél ez más jellegű problémákat vet fel. Ezért érdemes piacra lépés előtt körültekintően kereskedni a piac folyamatos ellenőrzése mellett.- hangsúlyozta Dercze. Meglátása szerint tudatos követeléskezeléssel radikálisan csökkentheti a cégek a nemfizetés elleni kitettségüket.

A cégek fizetési képessége egyértelműen romlott 2008 eleje óta- tette hozzá Dercze Zoltán, a Coface Hungary országigazgatója. "A megerősített kockázatkövetésünknek köszönhetően továbbra is képesek vagyunk segítséget nyújtani ügyfeleinknek, miközben minimalizáljuk a válság hatásait üzletmenetünket érintően".
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








