Egy újabb törvénymódosítási javaslat szerint bírságra számíthat az a kereskedő, aki nem lebomló reklámszatyrokat hoz forgalomba - írja a Napi Gazdaság.
A szocialista párt környezetvédelmi ügyvivője, Oláh Lajos, a már meglévő törvényi szabályozással szemben nem fokozatosan, hanem azonnal megszüntetné a nem környezetbarát reklámtáskák kereskedelmi forgalomba hozását.
A törvénymódosítás értelmében egyedül akkor mentesülne a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság által, ellenőrzés során kiszabott büntetés alól, ha a nem lebomló táskákat 80 százalékban visszagyűjti, illetve ha igazolni tudja annak újrahasznosítását.
Ez tehát ellentétben áll a 2003-ban elfogadott, termékdíjakról szóló szabályozással, ami fokozatos termékkivonást enged meg.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint irreális a módosítási javaslat, mivel nem lehet betartatni a kereskedőkkel. Továbbá a mentesülés esetei sincsenek tisztán megfogalmazva a javaslatban.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Magyarország tavaly többször kapott uniós figyelmeztetést, így a környezetvédelmi tárca létrehozott egy munkacsoportot, aminek az volt a feladata, hogy a termékdíj-szabályozást újrafogalmazza, és a tervezetet elküldje Brüsszelnek. A tervezetet már borítékolták is, azonban erről a gyártók nem sokat tudnak. Remélik, hogy az új szabályozás megszünteti majd a rájuk háruló többletterheket.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








