A mai nappal vette kezdetét a 2007-2013-as időszakra szóló Dél-Kelet-Európai Transznacionális Együttműködési Program, melynek legfőbb célja, hogy gazdasági, földrajzi, vagy társadalmi szempontból egy területi egységként értelmezhető, de több országból álló területek közösen keressenek megoldásokat a térséget érintő problémákra - derült ki a mai sajtótájékoztatón.
16 országban történik a megvalósítás Szerbiával és Koszovóval együtt - közölte Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Nemzetközi Együttműködési Programok Főosztályának, valamint a Program Irányító Hatóságának vezetője. Kedvezményezett a nem piaci szférán kívül szereplők lehetnek, de egy projektben legalább 3 országnak érintettnek kell lennie. A program négy pilléren nyugszik: innováció és a vállalkozások támogatása, a környezet védelme és fejlesztése, az elérhetőség javítása, valamint a fenntartható városfejlesztés. Szalóki hozzátette, a program költségvetése 245 millió euro körüli összeg.
Morey Gilland, az Európai Bizottság regionális politikáért felelős főigazgatója kiemelte, Magyarország az egyedüli az új tagállamok közül, amely irányító szerepet tölt be a programban. Hazánkat 3 jelölt közül választották ki, Görögország és Olaszország indult még jelöltként. A részt vevő országok túlnyomó többsége ránk szavazott, amely megerősítette azt a pozitív véleményt, melyet a magyar program-menedzsment teljesítéséről eddig alkottak. Sokat nyomott a latba, hogy Magyarországnak van a legtöbb és legkülönfélébb határa, vagyis megtalálható szomszédaink között nem uniós tagállam, tagjelöltek és tagállamok is.
Csalagovits Imre, a Dél-kelet-európai Transznacionális Együttműködés Közös Szakmai Titkárság vezetője hozzátette, a rendelkezésre álló keretösszeg a 4 prioritás között nagyjából azonos arányban oszlik meg.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








