A vállalatok alábecsülik a korrupcióból, a céginformáció hiányából és a gyenge jogrendszerből adódó kockázatokat, mielőtt megkezdik üzleti kapcsolataikat a fejlődő piacokon - derült ki az Atradius Hitelbiztosító nemrégiben publikált tanulmányából.
Mennyire tartják kockázatosnak a kereskedelmi kapcsolatokat Indiával, Kínával, Oroszországgal, Brazíliával és Mexikóval? - ezt a kérdést tette fel az Atradius Hitelbiztosító hat európai ország 600 különböző nagyságú és fajtájú vállalatának. Az eredmények szerint a kereskedés megkezdése előtt a vállalatok nem mérik fel pontosan azt a rizikót, amely ezekkel a piacokkal való üzleti kapcsolat során szóba jöhet. A leggyakrabban felmerülő kockázatok a potenciális ügyfelek hitelképességére vonatkozó elégtelen információ, a politikai befolyás, a gyenge törvényi szabályozás és a korrupció.
"Kétszámjegyű növekedési rátájukkal a fejlődő piacok nagy üzleti lehetőséget jelentenek a vállalatok számára. De ez a lehetőség hamar negatív irányba is fordulhat, ha a partnerekre vonatkozó információk hiányosak, és a számlák kifizetetlenek maradnak" - értékelte Vanek Balázs, az Atradius Hitelbiztosító magyarországi fióktelepének vezetője."Leginkább akkor fontos védekezni a nemfizetés ellen, amikor új, majdnem ismeretlen piacra lépünk be."
A tanulmány kimutatta, hogy azok a vállalatok, amelyeknek még nincs tapasztalata az említett piacokról, minden pontban alacsonyabbra értékelték a kockázatokat, mint azok, akik már kereskednek velük. Például az Oroszországgal már üzletelő vállalatok 32%-a a legnagyobb rizikónak a hitelképességre vonatkozó céginformációk elégtelenségét tartja, míg az Oroszországban nem aktív cégeknek csak 18%-a értékelte ezt potenciális veszélynek. A Kínával üzleti kapcsolatokkal rendelkező vállalatok 26%-a a legfőbb kockázatnak a gyenge kínai jogrendszert ítélte, ellentétben a Kínával nem kereskedő cégekkel, amelyeknek csak 14%-a látja a jogi szabályozás gyengeségét komoly üzleti veszélynek.
A tanulmány szerint az európai vállalatok számára a fejlődő piacok országai közül a legfontosabb kereskedelmi partner Kína. A második és harmadik helyen Oroszország és India található. A legnagyobb korrupciós veszélyt Oroszországban látják a megkérdezettek: 30%-uk fontos vagy a legfőbb rizikónak a korrupciót tartják.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








