Akiknek megadatik Ha már van vállalkozásod, azután ugye adót is kell fizetni. Ki ne szeretné az államnak befizetendő pénzt mérsékelni? Aki most izgalomba jött, annak van egy jó hírünk, ezt meg lehet tenni legálisan, egyszerűen, nézzük hogyan!
Kik részesülhetnek a társasági adózásban pozitív diszkriminációban?
A kis- és középvállalkozások (kkv) szektora mindig kiemelt figyelmet élvez, hiszen ezek a vállalkozások vannak a legnagyobb számban jelen az egyes gazdaságokban. Éppen ezért az egyes kormányok, úgy külföldön, mint itt, Magyarországon igyekeznek sokrétű kedvezményekkel támogatni ezt a szektort, ennek egyik tipikus formája a kkv-k által igénybe vehető adókedvezmények.
Érdemes tehát nyitott szemmel járni, sokan maradnak le az érvényesíthető kedvezményekről, melyeket utólag már nem lehetséges érvényesíteni.
Minden bogár rovar...
A csekély összegű (vagyis de minimis) támogatások kifejezetten a kkv-k számára nyújtanak kedvezményeket. De minimisnek kizárólag az a támogatás minősül, amelyről a támogató, vagy a törvény kimondja, hogy annak minősül, illetve annak összege három egymást követő év alatt nem haladja meg a 100 000 eurót ( ez körülbelül 25 millió forint), önmagában tehát ha egy támogatás alacsony összegű, attól még nem biztos, hogy de minimisnek minősül.
A de minimis támogatás kategóriájába egyébiránt nem csupán az adókedvezmények tartoznak, csekély összegű támogatás lehet ezen felül közvetlen támogatás, kedvezményes kamatozású hitel, adóalap-kedvezmény is. Azt, hogy kik minősülnek pontosan kis- és középvállalkozásnak, a kkv-król szóló törvény fekteti le.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Felmerülhet a kérdés, hogy az adóév mely napjára vonatkozóan kell a vállalkozás besorolását elvégezni, ez mindig az adott támogatás jogcíménél történik meghatározásra, általában az adóév első vagy utolsó napja.
Íme a választék
Milyen kedvezményeket lehet igénybe venni?
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








