Több mint három évtizedes szünet után újraindulhat a hazai motorkerékpár-gyártás, legalábbis ebben bízik Mázló Imre, a Pannónia Motors Magyarország vezetője. A cég már megvásárolta a márkahasználati jogot, az új modellek fejlesztésére több tízmillió forintot fordítottak - írja a Népszabadság.
A márka újraélesztésére és az új modell kifejlesztésére létrejött vállalkozás Pannónia-rajongók összefogásából született 2002-ben. Részletes piakutatást és többévi kutató-fejlesztő munkát követően még az idén megkezdődik az új Pannóniák értékesítése, ahogy a tulajdonos és a kommunikációért felelős igazgató elmondta, évi 100-300 darab motorkerékpár gyártásához elegendő a kapacitásuk, és országszerte öt kereskedés, valamint szerviz nyitását tervezik.
Az acélvázat, az ülést és több alkatrészt a "kisebb kartell" műhelyeiben gyártják, az összeszerelés a Pannónia Motors Magyarország isaszegi üzemében történik. Az első modellekbe, a TL 2007-esbe négyütemű, kéthengeres, 234 köbcentiméteres, 18,5 lóerős teljesítményű V motorokat és ötfokozatú sebességváltókat építenek, az egykori T 5C emlékét idézi majd a soros kéthengeres típus.
Az első Pannónia motorkerékpár 1954-ben készült Csepelen, a márkanév ötlete Molnár László technikustól származik. A TL típusjelzés a teleszkóp és lengővilla szavak kezdőbetűiből származik. Ahogy Ocskay Zoltán Pannónia-krónikájából kiderül, 1974-ben a Yamaha gyár szakemberei már konkrét tárgyalásokat folytattak egy negyvenezer négyzetméteres csepeli beruházásról, mely évente ötvenezer japán-magyar motorkerékpárt gyártott volna, 70 százalékban exportra, ám az akkori vezetés elszabotálta az ötletet. Egy évvel később, 1975. október 24-én legördült a csepeli szalagról az utolsó, egészen pontosan a 689 039. Pannónia.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml