Több mint három évtizedes szünet után újraindulhat a hazai motorkerékpár-gyártás, legalábbis ebben bízik Mázló Imre, a Pannónia Motors Magyarország vezetője. A cég már megvásárolta a márkahasználati jogot, az új modellek fejlesztésére több tízmillió forintot fordítottak - írja a Népszabadság.
A márka újraélesztésére és az új modell kifejlesztésére létrejött vállalkozás Pannónia-rajongók összefogásából született 2002-ben. Részletes piakutatást és többévi kutató-fejlesztő munkát követően még az idén megkezdődik az új Pannóniák értékesítése, ahogy a tulajdonos és a kommunikációért felelős igazgató elmondta, évi 100-300 darab motorkerékpár gyártásához elegendő a kapacitásuk, és országszerte öt kereskedés, valamint szerviz nyitását tervezik.
Az acélvázat, az ülést és több alkatrészt a "kisebb kartell" műhelyeiben gyártják, az összeszerelés a Pannónia Motors Magyarország isaszegi üzemében történik. Az első modellekbe, a TL 2007-esbe négyütemű, kéthengeres, 234 köbcentiméteres, 18,5 lóerős teljesítményű V motorokat és ötfokozatú sebességváltókat építenek, az egykori T 5C emlékét idézi majd a soros kéthengeres típus.
Az első Pannónia motorkerékpár 1954-ben készült Csepelen, a márkanév ötlete Molnár László technikustól származik. A TL típusjelzés a teleszkóp és lengővilla szavak kezdőbetűiből származik. Ahogy Ocskay Zoltán Pannónia-krónikájából kiderül, 1974-ben a Yamaha gyár szakemberei már konkrét tárgyalásokat folytattak egy negyvenezer négyzetméteres csepeli beruházásról, mely évente ötvenezer japán-magyar motorkerékpárt gyártott volna, 70 százalékban exportra, ám az akkori vezetés elszabotálta az ötletet. Egy évvel később, 1975. október 24-én legördült a csepeli szalagról az utolsó, egészen pontosan a 689 039. Pannónia.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








