2020. július 6. hétfő Csaba

Ha apu néha azért csapatná is neki: teszten az új Honda Civic

  • Szánthó Péter
  • 2020. június 27. szombat 13:02

Családoknak ideális választás lehet a 2020-as Honda Civic, ha pár apróságon túlteszi magát az ember: például azon, hogy az infotainment rendszer kezelőfelülete kicsit lassúcska. Ezen kívül rosszat nem tudunk róla mondani, az 1,5-ös VTEC motor teljesítménye elég fickós, miközben térben sincs hiány a gépben. A formája ugyan megosztó, de meg lehet szokni, sőt pár nap után már beleszeret az ember. Ha apuka néha sportosságra vágyik, akkor ez az ő autója.

Többeket lesokkolt az új Honda Civic, aminek a formája valóban nagyon megosztóra sikeredett. Az utcán - legalábbis a teszthét alatt - rengetegen utánafordultak, volt, akinek kifejezetten bejött ez az UFO-ra hajazó szivarforma, más pedig csak csodálkozott, hogy nézhet így ki egy autó.

Valóban, a Civic dizájnját szokni kell, én is először kétkedve álltam hozzá, de pár nap után már rájöttem, hogy ez az autó a maga módján egészen pofás, sőt! Az importőrtől a gazdagabban extrázott Executive modellt kaptuk meg, a bőrüléstől kezdve a napfénytetőn át minden földi jóval megpakolva. Keveseknek tűnt fel, de a Honda is kinyírta már a dízelmotorokat, csak benzinessel lehet megvenni a modelleket - sőt, az új Jazz már csak hibridhajtással érkezik. A tesztautóban az erősebbik, 1,5-ös VTEC turbómotor volt CVT automataváltóval, a 182 lóerő és a 220 Nm nyomaték pedig több, mint kielégítő, főképpen, hogy maga az autó csak 1300 kiló.

Vennéd, de szűkös a keret? Nézz szét a hitelajánlatok között a Pénzcentrum kalkulátorában!

Úgyhogy a fürgeségre nem lehet panasz, és a motor ráadásul takarékos is, bár a gyárilag megadott 6,4 literes fogyasztást még az ECO-módban sem sikerült elérni, de 8 liter alatt is vígan el lehet vele járni vegyesüzemben - a pályatempót jobban szereti a Civic, már ami a fogyasztást illeti. Az automataváltó is ügyesen bánik a fokozatokkal, amikor csak lehet igyekszik alacsonyan tartani a fordulatot (kivéve a sport-módban, ugye), csak akkor bőgeti a motort, ha nagy szükségét érzi. Ezzel az erőforrással a Civic 8,3 másodperc alatt van 100-on, ami elég fickós, ha valaki mindennapi használatra venné, nem a Hungaroringre. Bár az úttartás és a futómű még akár ott is megállná a helyét, nem hiába híresen jó vezetni a Civiceket, ez a modell sem kivétel ez alól. A 17 colos felnik is remekül mutatnak, bár a kerekek gördülési zaja menet közben érzékelhető - nem feltétlen zavar, de azért hallani.

A sedan csomagtere 519 literes, de ami még ennél is fontosabb, hogy kellően magas, illetve mély, hogy normálisan lehessen bele pakolni akár nagyobb dobozokat is - az ajtaja lehetne mondjuk valamivel nagyobb. Ha az ülést lehajtjuk, akkor majdnem két méter raktér áll rendelkezésre, úgyhogy ikeázni is bátran elindulhatunk vele.

Extra, az van

Külön jó, hogy már a legalapabb Civicben is szériafelszerltség egyebek mellett a LED-es fényszóró, a távilságtartó tempomat, a tolatókamerás radar, stb. Az Executivehez járó napfénytető remekül illik a bézs belsőhöz, bár a sötétítője lehetne motoros. Az első-hátsó ülésfűtés is csak a legnagyobb felszereltség kiváltsága, hogyan a bőrülések is, amik egyébként remekül kidolgozottak, és a díszcsík is tetszetős, nem túl sok rajtuk. Az üléspozició viszont elég alacsony, ami sokaknak zavaró lehet, mélyre kell huppanni, ha be akarunk szállni.

Ami a teret illeti, elöl és hátul is hatalmas, a hátsó ülések előtt konkrétan táncolni lehetne, még akkor is, ha az anyósülésre Saquille O'Neal ül be - márpedig ő aztán csontig hátra tolná az ülést. A legmagasabb felszereltségi csomaghoz elektromos ülsé is tartozik, üröm az örömben, hogy csak a vezetőülés motoros, a jobb egyen továbbra is kézzel kell állítgatni. Ráadásul azt nem is lehet olyan mélyre leengedni, mint a vezetőülést, úgyhogy Shaq elég kényelmetlenül érezné magát, esetleg a napfénytetőn kidughatná a fejét, hogy ne álljon be a nyaka.

Az anyaghasználat is baráti, csak elvétve jön velünk szembe kopogós műanyag, és hála a jó égnek viszonylag kevés a csillogós fekete műanyagfelület - a.k.a. zongoralakk - is. Sajnos pont a váltó köré helyezte be a Honda ezt a betétet, ami annak rendje és módja szerint már párezer kilométer után összekarcolódott - képzeljük el, mi lenne, ha manuális váltó lenne, amivel többet babrál az ember.

A központi infotainment rendszer már egy fokkal jobb, mint a HR-V Sportban volt, itt már megkaptuk az Android Autót meg az Apple Car Playt, és a bluetooth is pillanatok alatt összelövi a telefont az autóval. Viszont maga az Android alapú szoftver még mindig egy kicsit idejétmúltnak tűnik így 2021-ben, úgyhogy epekedve várjuk a frissítést, ami modernizálja.

Összefoglalva a Civic kiváló választás egy családnak, bármit bele lehet pakolni, és az erejével sincs baj. Ami az árcédulát illeti a Civic sedanja 8 millió forintról indul, a mi tesztautónk minden földi jóval, automataváltóval megáldva kicsivel több mint 9,4 millió forint, ami a kategóriában átlagnak mondható. Vannak kompromisszumok, amiket be kell vállalni (infotainment rendszer, alacsony üléspozició), de összességében érthető, ha valaki ezekkel együtt is megveszi.

Autóvásárlási hitelre van szükséged? Az tudtad, hogy lízinggel szemben az autóhitelnél nem kell önerőt igazolnod? Nehéz kiválasztani a megfelelő autót részletes és pontos információ nélkül, és ez igaz az autóvásárlási hitelekre és kölcsönökre is. A Pénzcentrum autóhitel kalkulátorának segít gyorsan és egyszerűen eligazodni különböző bankok ajánlatai között. 5 millió forint esetén a CIB Bank 7,78 százalékos THM-mel nyújt hitelt havi 87 048 forintos törlesztővel 72 hónapon keresztül. A Raiffeisen Bank ugyanekkora öszeget havi 86 957 forintos törlesztővel kínál 8,07 százalékos THM-mel. Érdemes még megnézni az Erste Bank ajánlatát is, náluk a kölcsön havi törlesztője 90 504 forint lenne (THM: 9,11%), míg a Budapest Banknál 92 043, 9,29 százalékos THM mellett.  

Címlapkép: Getty Images

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Az egyik legjobb ajánlatot most a CIB Bank nyújtja, itt idén - 60 hónapos futamidőre - 38414 forintos kedvezményes törlesztővel kalkulálhatsz, míg 2021-től 40219 forintra ugrik a törlesztő. De nem marad el ettől a Raiffeisen Bank ajánlata sem, amely esetében, az 5,90 százalékos kedvezményes THM 7,96%-ra ugrik a THM-plafon megszűnése után. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
×

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS