Visszatér a jellemzően napos, száraz, kora nyárias idő április utolsó hétvégéjén; a hőmérséklet csúcsértéke vasárnap már 25 Celsius-fok körül alakul.
Egy friss kutatásból kiderült, hogy a magyarok elsősorban a belföldi utazást kedvelik, és nem gondolják, hogy az „igazi felfedezés” élményéhez külföldre kellene utazni. Az utazás elsődleges célja a természetben való kirándulás, pihenés; a vágyott úticélok között pedig elsősorban a természeti tájak szerepelnek.
A National Geographic csatorna arról készített reprezentatív kutatást a 18-65 éves körében, hogy mit jelent „felfedezni”, ugyanis a NatGeo nemrégiben elindította a „Felfedezőnek születtünk” kezdeményezését és egy interaktív térképet hozott létre, ahol mindenki megjelölheti a kedvenc helyét. A magyar lakosságnak a „felfedezés” elsősorban az utazást jelenti, de a megkérdezettek háromnegyede az interneten való tájékoztatódását is kielégítőnek érzi, ha „felfedezésről” van szó. Ezen kívül, főleg a 30-49 éves korcsoportba tartozó nők és a vidéki városokban élők szerint, egy-egy új étterem kipróbálása is a felfedezés kategóriájába tartozik.
A kutatás eredményei alapján a magyar lakosság jelentős hányada szeret felfedezni; csupán 17% mondta azt, hogy nem szükséges számára ez a tevékenység. Elsősorban a 18-39 éves vidéki, alacsony iskolázottságú férfiak vélik úgy, hogy ők már minden fontosat láttak a világból, és egyáltalán nem céljuk az utazás.
A csatorna felmérése azt mutatja, hogy a magyarok számára az utazás nem elsősorban külföldhöz kötődik. A magyar lakosság nem külföld fetisiszta: belföldön éppúgy megtalálja a felfedezés örömét, mint külföldön. A megkérdezettek csupán 34%-a gondolja azt, hogy más országba kell utazni az „igazi felfedezés” élményéhez. A megkérdezettek 86%-a szerint Magyarországon is bőven van mit felfedezni.
Az utazás a magyar lakosságnak egyaránt jelenti a látókör tágítását, izgalmas élményt, tanulást, önismereti lehetőséget, továbbá olyan aktivitást, ami segít közelebb kerülni a családtagokhoz, barátokhoz. Mint kiderült, az utazásokban az új helyek felfedezésével járó belső izgatottságot szeretjük a leginkább, a motivációs rangsorban ez után következik a más kultúrákkal való találkozás és a világ mélyebb megismerése.
Legyen szó akár belföldről vagy külföldről, mindkét esetben a legfontosabb programok között a természetben való kirándulás és a passzív pihenés szerepel, majd a helyi ételek-italok kipróbálása, valamint a városnézés. A felmérésben résztvevők, az utazás alatt választott programok között az utolsó helyen a sportolást és a vallási célú zarándoklat jelölték meg. Spontán említések alapján,
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Magyarországon a Balaton a legnépszerűbb úti cél. Ezt követi Budapest, Aggtelek és az Őrség. A történelmi városok és szép tájak mellett sokan szeretnének eljutni élményparkba, állatkertbe, valamint fürdőkbe.
A megkérdezettek az új ismeretek megszerzésének legfontosabb eszközekének tekintik a belföldi utazást. A második helyen szerepelnek a könyvek, a harmadik helyet foglalják el a televíziós műsorok – mint látókör bővítési platform – az internetes videókkal holtversenyben, a külföldi utazás a negyedik helyen szerepel. A nyomtatott sajtótermékek kevésbé, a podcastok pedig még kevésbé jelentik az ismeretszerzés népszerű módjait. Mivel a televíziós műsorok közül a dokumentumfilmek nyújtanak a legtöbb ismeretet, tudást, ezért a National Geographic csatorna arra is kíváncsi volt, hogy mi a legnépszerűbb téma: a magyar lakosság az állatvilágot bemutató dokumentumfilmeket szereti leginkább, ezután következnek a turisztikai és a városokról szóló műsorok.
Brutál áremeléssel robban a szezon a Balatonnál: 28 százalékkal is drágább lehet a nyaralás 2024-ben
Tavalyhoz képest átlagosan 10 százalékkal emelkedtek a szállásárak a Balatonnál. A szállástípusok közül leginkább a panziók drágultak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok