Az idén háromszor annyit költhet az alsóbbrendű utak felújításra a Magyar Közút Zrt., mint tavaly - írja a Népszava.
A cég közölte: tavaly az Új Széchenyi Terv keretében 29 milliárd forint értékben összesen 273 kilométernyi alsóbbrendű utat újítottak fel, 2013-ban viszont ennek a háromszorosa, 87 milliárd forint áll rendelkezésre erre a célra.
Ugyanakkor tájékoztatást adtak arról is, hogy a társaság által üzemeltetett 30 ezer kilométeres közúthálózat fele azonnali felújításra szorulna. A legfelső, aszfalt kopóréteg átlagéletkora a közutakon körülbelül 25-30 év, de vannak olyan mellékutak, amelyek csaknem 40 évesek.
A főúthálózaton az országos átlaghoz képest kedvezőbbek az útviszonyok, míg a mellékutak csaknem 56 százaléka rossz állapotban van. Az átlagéletkort körülbelül 10 évre kellene csökkenteni, amit teljes körű felújításokkal lehetne elérni.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








