Ma dönt a Fővárosi Közgyűlés a Főpolgármesteri Hivatal legújabb BKV-tarifaemelési javaslatáról. A tervezet szerint a vonaljegy 20 forintos emelést követően 290 forintba kerülne, a havi bérlet ára pedig 8250 forintról 9000 forintra emelkedne - írja a Világgazdaság.
A budapesti és a régió más fővárosainak tarifái közötti különbségek még aránytalanabbá válnak. A visegrádi térségben - euróban kifejezve - már most is Budapesten a legdrágább a tömegközlekedés, az indítvány elfogadásával tovább nő a differencia.
A magyar fővárosban egy utazás ára egyes nyugat-európai nagyvárosok szintjét is meghaladja, miközben Prágában, Varsóban és Pozsonyban fele annyiba, a szerb fővárosban pedig csak harmadába kerül egy vonaljegy.
Az egyes országokban eltérő szabályozás és különböző kedvezmények vannak érvényben. A cseh fővárosban például 75 percen belül többször is át lehet szállni a budapesti vonaljegynél még mindig olcsóbb átszállójeggyel, továbbá vannak városok, ahol zónánként eltérő tarifákat fizetnek az utasok.
A budapestitől 30 %-kal drágább müncheni havibérlet átruházható, a berlini bérletesek hétköznap 8 óra után és egész hétvégén ingyen vihetnek magukkal egy útitársat és három gyereket. Az árak összehasonlításán túl nem árt arra is gondolni, hogy a nyugat-európai nagyvárosokban jóval több metróvonal szolgálja az utasok kényelmét.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


