Románia az azon európai uniós országok közé tartozik, amely mentőövet dobott az autóiparának, hogy ezzel kerülje el a tömeges létszámleépítéseket. Most a használt autókra kivetett regisztrációs adó megháromszorozásával igyekszik az új autók forgalmán lendíteni.
A Romániát irányító kisebbségi kormány csütörtökön jelentette be, hogy december 15-től háromszoros regisztrációs adót kell fizetniük a használt autót vásárlóknak, azt remélve, hogy ezzel fellendíthetik az új autók iránti keresletet.
Előző hónapban még arról döntöttek, hogy új autók vásárlása esetén 1 évre felfüggesztik az adófizetési kötelezettséget, a mostani bejelentés azonban meghatározatlan ideig érvényben marad.
Természetesen mindkét döntés érvénybe lépése attól függ, hogy az Európai Bizottság rábólint-e. A román kormány bízik a jóváhagyásban, különösen az októberi eladási adatokat tekintve, hiszen akkor közel 30 százalékkal csökkent az ügyletek száma.
A francia Renault tulajdonában lévő Dacia novemberben már a gyártás két hetes felfüggesztésére kényszerült, és ebben a hónapban döntenek arról is, hogy meghosszabbítsák-e dolgozóikkal a szerződést.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








