A magyar-román határ mentén fekvő Nagyváradot Brassóval összekötő, 415 kilométeres sztráda megépítéséről szóló szerződést 2003-ban írta alá a román kormány az amerikai Bechtel-lel, az azóta eltelt időszakban azonban mindössze 5 kilométernyi szakaszt sikerült leaszfaltozni - írja a Magyar Nemzet.
A Bechtel kommunikációs igazgatója jelenleg már csak arra az esetre ígéri, hogy 2008 végére 20 kilométeresre nyúlik az aszfaltcsík, ha minden szerencsésen alakul. A román autópálya- és útkezelő társaság minden esetre még meg sem tervezte a csomópontokat, melyeken fel lehetne hajtani az autópályára.
Egy 2006 februárjában kormányhatározattal titkosított dokumentum értelmében az eredetileg 2,2 milliárd euróban megszabott összköltség legkevesebb 5 milliárd euróra rúg, a teljes pályaszakasz átadásának határideje pedig 1 évvel, 2013-ra tolódik ki.
Az optimista becslések szerint is kilométerenként mintegy 13 millió euróba kerülő sztráda ára rekordnak számít a kontinensen: Svédországban például egy kilométert 5 millió euróért építenek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








