Rendkívüli közleményt tett közzé a Toyota ma reggel abból az alkalomból, hogy a hibrid autók vezető gyártójaként átlépték az egymillió darabos értékesítést a mindössze néhány évvel ezelőtt bevezetett speciális járműtípusból. Az esemény mindenképpen történelmi mérföldkőnek tekinthető a környezettudatos autózás témakörében.
Május végén 1.047 millió darab volt a Toyota eddigi kumulált hibrid autó értékesítése, amiből 345 ezer darabot Japánban, 702 ezer darabot pedig a világ egyéb részein tudott eladni a hibrid technológiában élen járó japán társaság.
A típusok közül egyértelműen a Prius a legkedveltebb, ugyanis a 2000-ben történt észak-amerikai és európai piacra dobás óta ebből több mint 757 ezer darabot tudtak eladni és tavaly a teljes USA-beli hibrid értékesítésnek mintegy 40%-át adta ez a Toyota modell. Mint ismeretes, a cég a Camry modelljeit is gyártja hibrid hajtással, illetve a Lexus modellek egy része is készül ebben a verzióban. A legdrágább hibrid típust, a Lexus LS600h-t a közelmúltban kezdték meg értékesíteni a Felkelő Nap Országában és a nyár folyamán már exportálhatják is.
A hibrid kereslet az elmúlt 1.5-2 évben - főleg az USAban - tetőfokára hágott, miután a benzinárak emelkedése a lakosságot komoly mértékben megterhelte, valamint egyre nagyobb nyilvánosságot kapnak a környezetszennyezéssel kapcsolatos globális problémák. Ennek ellenére nem minden hibrid modell kelendő a piacon, a Honda például éppen ezen a héten jelentette be, hogy felhagy az Accord modell USA-ban forgalmazott hibrid verziójának gyártásával. Májusban az USA piacán a Honda 439 darabot tudott eladni a modellből, míg a Toyota Prius-ból 24 ezer darab fogyott.
Brutál áremeléssel robban a szezon a Balatonnál: 28 százalékkal is drágább lehet a nyaralás 2024-ben
Tavalyhoz képest átlagosan 10 százalékkal emelkedtek a szállásárak a Balatonnál. A szállástípusok közül leginkább a panziók drágultak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok