Online áruházak: robbanhat a bevétel

Pénzcentrum
2005. szeptember 5. 11:20

Jelentős növekedésre lehet számítani idén az online hazai értékesítések terén: a GKI Gazdaságkutató Rt., a T-Mobile Magyarország Rt. és a Sun Microsystems Kft. együttműködésével készített legfrissebb tanulmány szerint a 2004-ben a realizált nagyságrendileg 12 mrd Ft-os forgalom idén közel 18 milliárd Ft körül alakulhat. Fontos megállapítása a tanulmánynak, hogy az online áruházak 35%-a a termékek többségét, további 35%-a pedig egy részét olcsóbban kínálja, mint a hagyományos kiskereskedelmi egységek. Az internetes "boltok" több mint 86%-a biztosít max. 10% kedvezményt vásárlói számára.

A Forrester Research 2005. júliusban közzétett felmérése szerint 2004-ben a teljes online kiskereskedelmi piac világszerte közel negyedével bővült. Magyarországon 2003-ban a teljes sokaságra vetítve az internetes áruházak forgalmát 10 milliárd forintra becsültük. 2004-ben a realizált forgalom alapján az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma elérte a 12 milliárd forintot és becsléseink szerint 2005-ben közel 18 milliárd forint körül alakul majd.

Színesedik az interneten keresztül értékesítő boltok "típusa", így egyre nehezebb különbséget tenni a tisztán internetes, illetve a hagyományos kiskereskedelmi egységgel rendelkező áruházak között. Megjelentek újabb üzleti modellek a piacon ("az online boltok piactere", "bevásárlóközpontok"), illetve azok a hagyományos kiskereskedelmi háttérrel rendelkező boltok, amelyek az interneten keresztül sikeresen értékesítenek, kiszervezték az "online" tevékenységüket és egy külön cégben végzik azt.

Becsléseink alapján 2004-ben a piaci szereplők 81%-ának, 2005-ben 75%-ának az éves nettó árbevétele nem érte el az 5 millió forintot. Ugyanakkor 2005-ben azt tapasztaltuk, hogy a válaszadói mintában az 5 millió forint alatti, illetve a 20-100 millió forint közötti forgalmat generált áruházak egy része magasabb árbevétel kategóriába lépett 2004-hez képest, amely alapján bizonyos szereplők megerősödésére következtetünk.


A felhasználók számára megéri a világhálón vásárolni, mert az áruházak 35%-a a termékek többségét, további 35%-a pedig részben olcsóbban kínálja, mint a hagyományos kiskereskedelmi egységek. E boltok több mint 86%-a 1-10% kedvezményt biztosít vásárlói számára.

JÓL JÖNNE 3,1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 107 405 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 66 220 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 67 312 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Igaz a hazai internetező társadalom legaktívabb felhasználói nem az "árérzékeny" jövedelemkategóriájú társadalmi rétegből kerülnek ki, mégis az interneten keresztül elérhető jelentős árkedvezményekkel lehet(ne) nagymértékű növekedést elérni az online forgalomban. Úgy gondoljuk, hogy az interneten keresztüli értékesítés egyik előnye a kényelem, ám a felhasználók többsége számára mégis az elérhető árkedvezmények a vonzóak.

Megítélésünk szerint a felmérés eredményei biztatóak lehetnek a nagyközönség számára újra elérhető Fotexnet Áruház számára, amely 2003 során mintegy 600 millió Ft-os forgalommal a legnagyobb hazai online üzleti vállalkozásnak számított. A kockázati tényezőket egy korábbi cikkünkben foglaltuk össze:
2005.06.29 08:45
Indul az átalakított Fotexnet: csali a bérlőknek

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. március 17. hétfő
Gertrúd
12. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33