A millenniumi generáció gazdasági tapasztalatait osztja meg a TikTokon a fiatalabb Z generációval, akik egy esetleges recessziótól tartanak.

Könyörtelen tiltás élesedik a TikTok-on: rengeteg magyar felhasználót érint, nagyon nem fognak örülni
A TikTok betiltja a szépítő filterek használatát a 18 év alattiak számára, hogy csökkentse a fiatalokra gyakorolt mentális nyomást. Emellett új intézkedésekkel védi a felhasználókat, például kiszűri a 13 év alattiakat, és veszélyhelyzetben segélyszervezetekhez irányítja a rászorulókat.
A TikTok új szabályozást vezet be, amely megtiltja a szépítő filterek használatát a 18 év alatti felhasználóknak – számolt be róla a The Verge. A lépés célja, hogy enyhítse a platform fiatalokra gyakorolt negatív mentális hatásait.
A változás a következő hetekben lép életbe, és csak a nehezen észlelhető filtereket érinti, például azokat, amelyek simább bőrt, hosszabb szempillákat vagy vékonyabb arcot eredményeznek. Az „nyilvánvaló és szórakoztató” effektek továbbra is elérhetők maradnak.
A döntést az Internet Matters jelentése ösztönözte, amely szerint a szépítő filterek torz világképet teremtenek, és jelentős társadalmi nyomást gyakorolnak a fiatalokra, akik gyakran nem tudják megkülönböztetni a módosított képeket a valósaktól.
A TikTok további intézkedéseket is tesz 13 európai országban. Például az önkárosítással vagy erőszakkal kapcsolatos bejelentések érintettjeit helyi segélyszervezetekhez irányítják, hogy a hatóságok gyorsabban értesüljenek a veszélyhelyzetekről. Emellett új gépi tanulási rendszereket vezetnek be, amelyek kiszűrik a 13 év alatti felhasználók fiókjait, mivel ez a regisztrációhoz szükséges minimális életkor.

Érik a világbotrány: beigazolódott, amit már sejtettek a kínai DeepSeek mesterséges intelligenciáról
A dél-koreai adatvédelmi hatóság szerint a kínai DeepSeek mesterségesintelligencia-cég engedély nélkül továbbított felhasználói adatokat és MI-parancsokat más országokba.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


