Az MBH Bank már 2025 decemberére teljesítette a törvényben előírt ATM-telepítési kötelezettségét.
Vadonatúj trükkel próbálkoznak a banki csalók: észre sem veszed, pillanatok alatt repül a pénz a számládról
Az elmúlt időszakban ismét megszaporodtak az MBH Bank nevében küldött adathalász e-mailek, amelyek célja, hogy megtévesszék a felhasználókat és megszerezzék banki bejelentkezési adataikat. Ezek az üzenetek arról tájékoztatják a címzetteket, hogy bankfiókjuk jelszava 24 órán belül lejár, ezért sürgősen be kell jelentkezniük egy csatolt linkre kattintva. Az ilyen levelek gyakran amatőr kivitelezésűek: furcsa e-mail címekről érkeznek, és a bennük található linkek is gyanús webhelyekre irányítanak, amelyek célja az adatok megszerzése.
A feladókat és a küldés helyét vizsgálva különböző, általában VPN-t használó, nemzetközi címek tűnnek fel, például Nagy-Britanniából vagy Ghánából. Noha a levelek külalakja sok esetben elnagyolt, a hamis weboldalak már professzionálisabbak, igyekeznek lemásolni a bank hivatalos oldalának kinézetét, ezzel is megtévesztve a felhasználókat.
Az áldozatoknak először a netbanki azonosítójukat és jelszavukat kérik el, majd a második lépésben az SMS-ben érkező megerősítő kódot, amellyel teljes hozzáférést szerezhetnek a banki fiókhoz - számol be az Antivirus blog.
Szerencsére a bankok és a hatóságok folyamatosan figyelik az ilyen adathalász kísérleteket, és az érintett hamis weboldalakat gyorsan letiltják. Ugyanakkor az átverések elkerülése érdekében érdemes mindig figyelmesen eljárni: ne kattintsunk gyanús linkekre, és mindig ellenőrizzük az e-mailek feladóját. A bankok is egyre több biztonsági megoldást vezetnek be, például a mobilalkalmazásokon keresztüli telefonhívások forrásának ellenőrzését.
Fontos, hogy a felhasználók tudatosak legyenek a csalásokkal szemben, és ne adják meg adataikat ismeretlen vagy gyanús webhelyeken, még akkor sem, ha az üzenet sürgős bejelentkezésre figyelmeztet. A mindennapos óvatosság és a gyanakvás a legjobb védelem az ilyen támadások ellen.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








