Karácsony közeledtével sokan keresnek megbízható pezsgőt az ünnepi asztalra: de vajon melyik nagy márka nyújt valódi élményt?
Az infláció folyamatos, az utóbbi időben pedig drasztikus méreteket öltött. Józan ésszel végig gondolva azt hihetnénk, hogy gyakorlatilag minden terméknek az ára drasztikusan emelkedett, azonban ez az állítás nem igaz.
A használt laptopok piacán évek óta nem történt jelentős áremelkedés, a covid járvány kezdeti időszakát kivéve, amikor is a home office és otthon tanulás miatti hirtelen megugrott nagy kereslet és ezáltal kialakult besszállítói hiány miatt átmenetileg megemelkedtek az árak.
Az alábbi táblázat jól szemléleti, hogy a legtöbb modell ára – ugyanazokkal a kiegészítőkkel - nem emelkedett jelentősen az utóbbi három év leforgása alatt, maximum 20%-os drágulás történt. A Lenovo Thinkpad L470 és Lenovo Thinkpad T470 termékeket még olcsóbban is vásárolhatjuk meg – derült ki a kutatásból.

A laptopokat a forgalmazó külföldről, európai nagyvállaltoktól és lízing cégektől importálják, miután a gépek tartós bérlete 2,3 év után lejárt. Rendszerint Ausztriából, Németországból, Svájcból származnak a minőségi használt laptopok, melyeket alapos bevizsgálás és felújítás után kezdenek tovább értékesíteni a magyarországi forgalmazók.
A beszállítói árak pedig évek óta nem mutatnak nagy eltérést a kovid kezdeti időszakának kivételével. Ezen kívül jelenleg még a forint gyengülése is kisebb szintű változást idézhet elő, de egyelőre a legtöbb hazai kereskedő képes az árakat tartani, mert a külföldi beszállítók igyekeznek ezt alacsonyabb kínálati árakkal kompenzálni.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Azoknak a használt laptop kereskedőknek, akik elsősorban online webáruházban értékesítenek, szerencsére nincs olyan magas rezsijük, őket a drágulás és az ezzel járó áremelkedés kevésbé érinti. A beszállítói árak elsősorban a mérvadóak, amit természetesen a forint árfolyama és a logisztikai cégek áremelései is befolyásolnak, de egyelőre nem kell tartani attól, hogy bármelyik miatt is érezhetően nagy áremelkedés következne be – nyilatkozta Fógel Adrián, a hasznaltlaptop.eu ügyvezetője.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








