A három éve tartó stagnálás után 2025-ben lassú kilábalás kezdődhet a német gazdaságban, az érdemi fellendülés azonban csak később jöhet.
Sok családnak idén már tényleg csak álom a nyaralás: 60 százalékuk egyáltalán nem utazik sehova, vagy a szokásosnál olcsóbb úti célt keres. Még elkeserítőbb, hogy egyre kevesebben engedhetik meg maguknak a balatoni nyaralást is, idén pedig legalább 30-40 százalékkal kevesebb a vendég a tónál.
Egyre inkább úgy tűnik, sok magyarnak idén nemhogy belföldi, de semmilyen utazásra nincs pénze. Egy friss felmérés szerint a magyarok 59 százaléka nyaralt vagy fog még nyaralni idén, 41 százalék viszont otthon tölti a nyarat, többnyire azért, mert az utazás nem fér bele nekik anyagilag. Ha egy magyar család utazik is, a legtöbben 100-300 ezer forintot szánnak a nyaralásra. A külföldön nyaraló magyarok 51 százaléka szerint pedig ott olcsóbban kijönnek, mint itthon - írja a Telex. A lap munkatársai 12 balatoni strandot látogattak meg, hogy kiderítsék mekkora a forgalom a magyar tengernél.
Az első megálló Balatonakarattya volt, ahol a sima felnőtt belépő 1300 forint (tavaly 900 forintba került) az egyik fizetős strandon, parkolni viszont ingyen lehet. Alig néhány tucatnyian voltak a kis partszakaszon, ők főképp idősek és családosok. János vendéglátósként dolgozik a tónál és elég borúlátóan összegezte a benyomásait. A férfi alig pár hete nyitotta meg a kajáldáját a strand bejáratánál, a pizzák nála 2500 forintosak, és a 30 dekás hekk is 2500 forint körül van. Szerinte lehet, hogy hétvégén valamennyivel többen vannak, mint pénteken, de még az sem közelíti meg a régebbi szintet: úgy tudja, korábban kétezer jegyet is eladtak naponta a strandon, idén ez csak száz-kétszáz között van.
Szerinte ide nem nagyon jön külföldi, csak a helyiek járnak vissza, vagy azok jönnek, akik közel akarnak strandolni az autópályához. A férfi szerint infláció tavaly is volt, az emberek mégis nyaraltak, mert a magyaroknak is ki kell valahol kapcsolódniuk. Az ő barátai viszont most Horvátországban voltak, ahol a nyaralást a család 300 ezerből megúszta. „Itt csak a szállást hozod ki belőle. Jöttek a barátaim is ide, de inkább nem is aludtak itt, mert 50 ezerért találtak csak szobát.” Ez az első balatonos éve, de azt mondja, az is lehet, hogy az utolsó. A belefektetett pénzének eddig csak a húsz százaléka jött neki vissza.
Egy szállásadótó elmondása szerint az elmúlt három-négy évben megfigyelhető, hogy a vendégek már nem napokra, inkább csak egy éjszakára jönnek. Szerinte „nem bírja már a pénztárca, meg kell fogni a pénzt. De azért egy éjszaka alatt is ki tudnak kapcsolódni.” Míg régebben a németek is idejártak, addig szerinte most már csak a magyar jön – ők pedig megválogatják, mennyit költenek.
Rendkívüli! Jön a Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárd forint lesz a főnyeremény, ilyen még nem volt
A Szerencsejáték Zrt. az Ötöslottóra építve különleges nyereményjátékot hirdet meg 2025 végére.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








