Az adventi–ünnepi időszak megnövekedett utasforgalmára készülve a MÁV-csoport több vonalon és távolsági autóbuszjáraton is
Nem korlátozzák már a járványra vonatkozó rendelkezések a zeneszolgáltatást - Budapest kivételével - a vendéglátó üzletekben és a szálláshelyek vendéglátó helyiségeinek területén. Ezt erősítette meg dr. Gyimesi Lászlónak, a Magyar Zeneművészek és Táncművészek Szakszervezete (MZTSZ) alelnökének írt válaszlevelében a Miniszterelnökség.
Dr. Gyimesi László, aki egyben az Előadóművészi Jogvédő Iroda (EJI) napokban újraválasztott elnöke ugyanis levélben kérte Gulyás Gergelyt, a Miniszterelnökséget vezető minisztert annak a pontosítására, hogy a vendéglátóhelyek megnyitására vonatkozó rendelkezés magában foglalja-e a zeneszolgáltatás lehetőségét. Az MZTSZ alelnöke azzal adott hangsúlyt kérésének, hogy a zenészek munkavégzési lehetőségeinek elvesztése rendkívül nagy gondot okoz, és kérte, hogy a kormány tájékoztatásában jelenjen meg a vendéglátóhelyi zenészfoglalkoztatás lehetőségének kimondása. Mint írta, a zeneszolgáltatás felszabadítása sok kollégának, különösen a cigányzenészeknek munkát és megélhetést jelentene.
A kérdésre adott pozitív válasz - a vonatkozó jogszabályok betartásával együttesen - megnyitja az elmúlt hónapokban jövedelem nélkül maradt zenészek foglalkoztatásának lehetőségét azok számára, akik nem koncert, fesztivál, vagy más, a zenét mint főszolgáltatást nyújtó feltételek között folytatják tevékenységüket. Az ügy aktualitását fokozza, hogy Magyarország területén - Budapest kivételével - 2020. június 1. napjától a házasságkötés és a házasságkötést követő legfeljebb 200 fős családi rendezvény is megtartható vendéglátó üzletben valamint szálláshelyen, beleértve zenés szolgáltatás biztosítását.
Magyarországon 45-50 ezer vendéglátóhely működik, egynegyedük Budapesten. Zenét a szállodák, éttermek, kávéházak, pincészetek megközelítőleg 20-30 százaléka szolgáltat, ami 10-15 ezer foglalkoztatási helyet jelent. Az itt fellépő muzsikusok többsége a nyári főszezonban jut stabil kertesethez, az év többi szakában csökken a lehetőségek száma. A foglalkoztatás - a nyári szezon kivételével - jellemzően nem folyamatos, nem is okvetlenül mindennapos. Néhány cigányzenét szolgáltató éttermet, vagy szállodát leszámítva az alkalmi, illetve a hétvégi zeneszolgáltatás a jellemző. Több ezer ember szerzi ebből a tevékenységből jövedelme többségét.
Az MZTSZ kéri és ösztönzi a vendéglátóhelyek tulajdonosait és vezetőit arra, hogy éljenek a zenészfoglalkoztatás most kihirdetett lehetőségével. A szakszervezet minden alkalmat megragad annak érdekében, hogy megfelelően tájékoztassa tagjait és az érintetteket.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








