Akadozik a napelemes inverterek kötelező adatszolgáltatási rendszerének bevezetése, amelyet júliustól terveznek elindítani.
Kiderült, mit gondolnak a Pénzcentrum olvasói arról, hogy mi a szülők legfontosabb feladata, képessége. A listán szerepel a szeretet, de az anyagi biztonság is fontos a válaszadók szerint. Valami viszont egyáltalán nem érdekes a szavazóknak. Ezt egy korábbi cikkünk kapcsán kérdeztük meg, amelyből az derült ki, miért boldogabb szülők az apák, mint az anyák.
Elsöprő többséggel a szeretetet nevezték meg olvasóink a legfontosabb szülői képességnek, feladatnak a Pénzcentrum szavazásán - a válaszadók 24,36 százaléka látta így. Az odafigyelésre szavaztak a második legtöbben (15,46%), utána jön a szülők közti egészséges viszony megteremtése (11,16%), majd pedig az anyagi biztonság megteremtése (9,76%).
A Pénzcentrum olvasói szerint legkevésbé a gyerek vallásos nevelése a fontos, erre mindössze 2,34 százaléknyian szavaztak mostani cikkünk megírásáig. Több mint 5 százalék szerint fontos a stabil jövőkép meghatározása, a stresszkezelést pedig 6 százaléknyian választották.
A helikopterszülők miatt nincs jövője a gyerekeknek
Nagyon kevesen választották a függetlenségre való bátorítást a szavazáson, pedig az öngondoskodás és tudatosság kérdése kiemelt jelentőségű a diákok esetében, számtalan alkalommal ugyanis a tizenéveseknek olyan hosszú távú döntéseket kell meghozniuk a jelenben, amelynek következményeit egyelőre nem ismerik. Senki sem tudja például Balatoni József szerint, hogy tíz év múlva szükség lesz-e könyvelőkre, a diákoknak azonban most kell dönteniük a karrierjükről. Ehhez olyan fokú tudatosság kell, amellyel nem csak a diákok, de sok esetben a felnőttek sem rendelkeznek - magyarázta Jocó bácsi, az ország tanára Portfolio Öngondoskodás konferenciáján.
A szülők például a tanár szerint inkább preferálják a fogyasztást a megtakarítások helyett, ezért a gyerekek sem terveznek előre. Balatoni József a nyári táborokban tapasztalta, hogy a diákok nagyon nagy része önellátásra nem képes- példaként említette, hogy a reggeli szendvics elkészítése is gyakran gondot okoz.
Ennek okát Jocó bácsi a "helikopterszülőségben" látta - a szülők gyakran semmilyen önállóságot nem hagynak a gyermekeknek. Az önállóságra nevelésre nagyszerű alkalom a tábor Jocó bécsi szerint - rendhagyó módon együtt tervezi meg a diákokkal a táborok költségvetését, és közösen járnak bevásárolni. A tanár szerint a gyerekeknek ugyanis érezniük kell, hogy "a vécépapír és a liszt nem magától kerül oda".
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Boldogabbak az apák?
Korábban a Kaliforniai Egyetem is végzett egy felmérést a szülők körében: ez arra jutott, hogy az anyukák kevésbé boldogok a gyerekkel töltött idő alatt, mint az apák.
Az ok egyszerű: a kutatók szerint az apák az együttöltött idő sokkal nagyobb részében játszanak a gyerekkel, mint az anyukák. A kutatók szerint ezért az anyáknak is több időt kéne fordítania a játékra a mindennapi teendők mellett. Ehhez persze nagy segítség lehet, ha az apák is átvállalnak valamit azokból a feladatokból, amit eddig a nők csináltak. Feltehetőleg ugyanis az anyák az időhiány miatt mellőzik a játékot, így mindenképpen szükségük lenne arra, hogy át tudjanak adni valamit a házimunkából.
Az is jó megoldás lehet például, hogy a házimunka egy részét kiszervezik, azaz megfizetik a takarítónak a költségét, aki cserébe tehermentesíti az anyákat. Ez persze csak azokban a családokban lehetséges, ahol ezt megtehetik. Ha nehéz is megoldani, mindenképp szükséges lenne, hogy az anyák időt szabadítsanak fel maguknak, amelyet a gyerekre tudnak fordítani - de nem a szokásos kötelességek formájában.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








