A társadalombiztosítási kifizetőhelyek számára válik elérhetővé egy új elektronikus felület.
A magyarok többsége elégedetlen az egészségüggyel és az utak állapotával, miközben az energiaszolgáltatást, a katasztrófavédelmet és a hulladékgazdálkodást értékelik a legpozitívabban - derül ki a Policy Solutions és a Závecz Research friss felméréséből - közölte a Telex.
A Policy Solutions csütörtökön megjelent "Mérlegen az állam" című elemzése szerint 2025-ben a magyarok leginkább az energiaszolgáltatással (49%), a katasztrófavédelemmel és tűzoltósággal (48%), valamint a szemétszállítással és hulladékgazdálkodással (47%) elégedettek. A vízügy (46%) és a szennyvízelvezetés (45%) szintén a pozitívan értékelt területek közé tartozik.
A felmérés 17 különböző közszolgáltatás színvonalát vizsgálta. Az eredmények alapján öt olyan terület van, amellyel a magyarok kifejezetten elégedetlenek: a közegészségüggyel és az utak állapotával egyaránt 58% elégedetlen, míg a közmédiával 39%, a közoktatással 41%, a szociális ellátórendszerrel pedig 43% nincs megelégedve.
A 2022-es eredményekhez képest a közoktatás megítélése romlott a legnagyobb mértékben, tíz százalékponttal. Jelentősen romlott az egészségügy (8 pont), a szociális ellátórendszer (7 pont) és a közmédia (8 pont) megítélése is.
A közlekedés területén a magyarok számára a legfőbb problémák a magas benzinárak, az utak rossz állapota és a vonatok késései. A válaszadók 72%-a szerint sokat késnek a vonatok, 68% pedig úgy véli, rossz állapotban van a vasúti infrastruktúra. A megkérdezettek a vasúti pályák állapotának javítását, a vonatok késésének csökkentését és a vasúti-buszos közlekedés jobb összehangolását tartják a legfontosabb megoldandó feladatoknak.
A kutatás rávilágít a társadalom politikai megosztottságára is: míg a kormánypárti szavazók körében még a legrosszabbul értékelt területeken (egészségügy, utak) is 40% feletti az elégedettek aránya, addig a Tisza Párt szavazói között még a legjobban értékelt szolgáltatásoknál sem éri el a 30%-ot az elégedettek aránya.
A gyermekvédelem megítélése szintén megosztja a társadalmat: a megkérdezettek 32%-a inkább jónak, 35%-a inkább rossznak ítéli meg a helyzetét, míg 32% szerint se nem jó, se nem rossz. A kormánypárti szavazók 63%-a pozitívan értékeli ezt a területet, míg a Tisza Párt szavazóinak 57%-a szerint sürgős fejlesztésre szorul.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A válaszadók többsége (56%) szerint a közegészségügy színvonala romlott az elmúlt 15 évben. Szintén jelentős romlást érzékelnek az utak állapotában (36%), a közoktatásban (23%) és a szociális ellátórendszerben (22%).
Az állami ügyintézés az a terület, amelynek megítélésében a legnagyobb az egyetértés a különböző pártpreferenciájú válaszadók között - ezt mindkét nagy párt szavazói a javuló közszolgáltatások közé sorolták, feltehetően a kormányablakok rendszerének, az online ügyintézésnek és az ügyfélkapunak köszönhetően.
A kutatás szerint a romló közszolgáltatások megítélésében nagyobb az egyetértés a magyarok között, mint a javuló területek esetében. Az egészségügy, az utak állapota, a közoktatás és a szociális ellátórendszer egyaránt az első négy helyen szerepelnek mind a két nagy párt szavazótáborának, mind a teljes népességnek az értékelésében.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








